• sandras sötisar

tips om fagersta tack

Någon som bor i fagersta?Min sambo jobbar varje helg i fagersta och har bott där.Just nu bor vi i min stad örebro.Nu vill han flytta till hus i fagersta för o komma hem varje kväll efter jobbet plus att vi skulle tjäna mer på och flytta.Men jag vet inte om jag vill.Jag är ju van vid storstaden och har vänner o familj i örebro.Hur är fagersta?skulle jag kunna trivas där?Och vad finns det att göra där?

• Svar på tråden tips om fagersta tack
  • Bego

Det bästa och enda tipset är att aldrig i helvete flytta dit. Tro mig, jag vet. Sveriges fulaste och tristaste...öhh...stad? Näe. Håla.

• sandras sötisar

Har du bott där själv?

• Bego

2,5 mil därifrån - i 18 år. Så fort jag kunde lämnade jag eländet.

• Marvelina
    Bego skrev 2007-04-20 20:10:22 följande:
    Det bästa och enda tipset är att aldrig i helvete flytta dit. Tro mig, jag vet. Sveriges fulaste och tristaste...öhh...stad? Näe. Håla.
    Kan i princip bara hålla med. Bodde i grannorten Norberg och bussades till Fagersta för att gå i gymnasiet. Måste ni flytta dit så skulle jag hellre bo i Norberg och pendla (tar 10 min med bil) för Norberg är i alla fall lite charmigare. Eller Ängelsberg som är mycket charmigare men något lite längre bort. Men det finns väl okej delar av Fagersta också, birthplace of The Hives *himlar med ögonen*. Ver dock inte vilka... Det värsta är nog inte orten i sig utan mentaliteten som ofta(st) drar åt bruckspuckostilen. Insnöat värre. Dock finns en rätt trevlig Fagersta-tråd här på fl, så kika in där så känns det kanske mindre nattsvart
    marvelina - not new and definitely not improved
  • pisces74

Hej!
    Fagersta är ganska charmigt faktiskt. Men vet inte om det är så kul här direkt...
    Min sambo trivs iallafall, han kommer från Eskilstuna, och vi har nu bott här i drygt ett år.

Fagersta ligger ju inte vid världens ände, det tar en timme med bil, ifall du får hemlängtan. Kanske känns tryggt att känna att storstan inte är så långt borta ifall du får lappsjuka! För det kommer du säkert få. Det får jag med jämna mellanrum, ändå är jag född och uppvuxen här. Fast jag flyttade till skåne när jag var 18, och stannade i nio år, sen så bodde jag ett år i E-tuna innan vi flyttade hit. Så på ett sätt så är jag också ganska "ny" här.

Om din sambo har mycket vänner här som du också gillar, så är det ju lättare att trivas och hitta gemenskapen som en sån liten håla som Fagersta har på sin plus-sida. Hm.. kanske inte alltid plus..

Har du bestämt dig för att trivas, så kommer du säkert göra det. Ni kan ju prova!

• Marvelina

He he "vad finns det att göra där" *asgarv*. Ja, men supa kan man ju alltid. Och biland går det någon film på bio där. Om de inte har lagt ner helt...

• Marvelina

"biland"?? IBLAND ska det förstås stå.

• sandras sötisar

Funderar vad man ska göra på dagarna.Jag har ju fullt upp med barnen.Men i örebro så fikar jag iallafall med vänner på stan väldigt ofta.Jag skulle kunna tänka mig o flytta,men tänk om jag går runt instängd i huset hela dagarn med barnen.Utan några som helst vänner.Är fagersta ett ställe där alla vet allt om alla?

• Mar1lyn

haha, ja du.. Fagersta. Jag skulle inte rekommendera dig att flytta dit, men vissa trivs ju där. Det händer ju inte så mkt där direkt. Men det finns fina guldkorn. Undvik dock Kolarbyn!

Jag skulle kanske också rekommendera Norberg framför Fagersta, mest pga charmen. (Är själv uppvuxen i Norberg/Kärrgruvan)

• Marvelina

"Är fagersta ett ställe där alla vet allt om alla?"

Det kan du ge dig på!

Men fika kan man i alla fall göra även i Fagersta. Och föräldralediga finns det även där, så det skulle jag inte oroa mig för.

Svar på tråden tips om fagersta tack