• sandras sötisar

tips om fagersta tack

Någon som bor i fagersta?Min sambo jobbar varje helg i fagersta och har bott där.Just nu bor vi i min stad örebro.Nu vill han flytta till hus i fagersta för o komma hem varje kväll efter jobbet plus att vi skulle tjäna mer på och flytta.Men jag vet inte om jag vill.Jag är ju van vid storstaden och har vänner o familj i örebro.Hur är fagersta?skulle jag kunna trivas där?Och vad finns det att göra där?

• Svar på tråden tips om fagersta tack
  • Marvelina

Mar1lyn: "Undvik dock Kolarbyn!" *tokasgarv*

marvelina - not new and definitely not improved
  • Mar1lyn

ja det finns ju ett fik. Men det finns många fina lekparker, hembygdsgården och promenera runt Eskiln (sjön) och gå till badhuset, biblioteket.

Men alla vet allt om alla där, ja.

• Marvelina

Ur barnsynpunkt är det ju bra ibland att alla vet allt om alla.

• 82an

Jag skulle aldrig i livet flytta till Fagersta Har bott i närheten, närmare bestämt i Skinskatteberg några år när jag var liten. Tackar mina föräldrar som flyttade där ifrån Har fortfarande min mormor och morfar där och åker en del till Fagersta när vi är och hälsar på. Tycker att det är en spökstad om man nu kan kalla det stad. Fy vad deprimerande att bo där...

Milky Joe is more than just a coconut on a stick.
  • Nettis1975

Jag håller med Marvelina att Norberg är charmigare, jag kommer ju själv där ifrån.

Jag kan inte komma på något man kan göra i Fagersta förutom att bada i badhuset.

• Smurfan JM

Jag håller med flera ovan - hellre Norberg än Fagersta...
    Men själv vill jag inte flytta tillbaka till Norberg heller, jag trivs mycket bättre i stan. Dock kan det vara mysigt att fara upp till marknan och liknande, och roas över att allt är precis som det alltid varit och alla göra precis samma saker som alla andra gjort före dem i deras ålder. ;)

• Dreamsmiley

Fagersta är en väldigt trost stad, kan itne se ngn charm överhuvudtaget i staden, nu har jag inte bott där men hade en nära vän som bodde där förut som jag ofta var hos.
    Var en urtrist stad med urtrista hus och allt var så grått och tråkigt..nee usch..

• Dreamsmiley

trist stad menar jag förståss!

• Siili

Trivs man i en större stad ska man inte flytta till Norberg heller. Det är nog charmigt för den som har vuxit upp där (de som har skrivit i tråden att du ska flytta dit verkar vara från Norberg allihopa), men att komma nyinflyttad från en större stad till ett ställe med 4500 (?) invånare kan vara svårt. Vad finns det att göra där förutom att kolla på de charmiga husen i "centrum" och hänga på Myntgrillen? :-P

• Erasmus

F'låt..men jag skulle hellre bosätta mig i Jukkasjärvi faktiskt.

Frid/E.

• Marvelina
    Siili skrev 2007-04-21 00:50:51 följande:
    Trivs man i en större stad ska man inte flytta till Norberg heller. Det är nog charmigt för den som har vuxit upp där (de som har skrivit i tråden att du ska flytta dit verkar vara från Norberg allihopa), men att komma nyinflyttad från en större stad till ett ställe med 4500 (?) invånare kan vara svårt. Vad finns det att göra där förutom att kolla på de charmiga husen i "centrum" och hänga på Myntgrillen? :-P
    Tror inte att någon tycker att ts ska flytta dit heller. Det gällde väl att OM man måste flytta till Fagerstatrakten så är Norberg ett trevligare val. Kan inte rekommendera något av dem egentligen.
  • Siili
    Marvelina skrev 2007-04-21 08:44:15 följande:
    Tror inte att någon tycker att ts ska flytta dit heller. Det gällde väl att OM man måste flytta till Fagerstatrakten så är Norberg ett trevligare val. Kan inte rekommendera något av dem egentligen.
    Nej det förstår jag.
Svar på tråden tips om fagersta tack