Nån som kan ge tips på hur man skriver annons?
ja, vad borde jag tänka på när jag ska skriva en annons? alltså sälja en sak tex.?
har aldrig gjort det så snälla kom med tips
ja, vad borde jag tänka på när jag ska skriva en annons? alltså sälja en sak tex.?
har aldrig gjort det så snälla kom med tips
beror la på vad du säljer
Skriv utförlig information om allting som har med saken att göra...
Det värsta jag vet är att skriva bara "skåp säljes för 500 kr" ---- jaha... men sen då??
Ska du ha bild så ha TYDLIG bild, inte en massa annat krafs - ska du sälja mer saker så ta bild på vardera sak istället o inte gröta ihop det på en bild...
Ha gärna närbild och gärna också visa om det är något speciellt, en extra fin o ovanlig detalj, kanske ett litet fel nånstans osv...
Om du inte vet så mycket om saken så skriv inga gissningar! Berätta istället när folk väl ringer om det är något du inte kan veta...
Annonser med "kanske, vet inte, eventuellt, möjligen, tveksamt" är inga bra annonser - då backar folk undan...
Skriv inte att saken är felfri om den inte är det - skriv istället att den säljes i befintligt skick...
Även om DU tycker saken är mer eller mindre felfri så är det ju JAG som köpare som har sista ordet.... i mina ögon är en tappad skruv inte felfritt....
Sätt ett vettigt pris! Tar du ut överpriser får du inte saken såld..... titta runt o se vad andra tar för samma pryl och sätt ett liknande pris - var gärna prutvänlig...
nyfiken gul:
tack så jättemkt. du gav mig inspiration nu
tjej 83 :
barnvagn handlar det om