Vänja hund vid katt?
Kan man vänja en hund med massor av jakt i sig vid att inte jaga eller äta upp katter? Har en schäfertik på tre år. Tips tack!!!!
Kan man vänja en hund med massor av jakt i sig vid att inte jaga eller äta upp katter? Har en schäfertik på tre år. Tips tack!!!!
Släpp ihop dem så lär det lösa sig skulle jag tro. Det tog inte många sekunder för katten att sätta sig i respekt när han flyttade in hemma hos oss.
Det funkar jattebra! Jag hade katten i bur forsta dagen, och sen slappte jag bara i hop dem. Det handlar om att de ska ha samma lukt. Funkar perfekt efter nagra dagar.
Majsan70: Jag vågar inte släppa ihop dem, är rädd att hon klipper den då..
Xcena: Bur låter bra! Ska fundera på det.
Tack för tipsen
Jag tror inte hon klipper den om du övervakar. Katterna är snabba som attans att springa undan om dom inte väljer att sätta sig i respekt direkt. Ha din hund i koppel kanske?
Inne med "sin egen" katt är det nog inga problem.. brukar vara katten som sätter sig i respekt.
Men ute... då är dom rätt roliga att jaga. Dom springer ju så fort o klättrar så roligt upp i träden
Ha din hund i koppel o ge katten möjlighet att ta sig högt upp eller ut.
Det går nog bra.
Du kan ju använda dig av kompostgaller eller en barngrind - så katten alltid har något ställe dit hunden inte kan komma.
Jag hade en jourhund förut - med extremt mkt jakt i sig. Trodde ALDRIG hon skulle kunna lära sig att umgås med katter men hon bor nu med fyra katter och sover gärna bredvid dem.
Lycka till :)