• Nilla74

Vänja hund vid katt?

Kan man vänja en hund med massor av jakt i sig vid att inte jaga eller äta upp katter? Har en schäfertik på tre år. Tips tack!!!!

• Svar på tråden Vänja hund vid katt?
  • Majsan70

Släpp ihop dem så lär det lösa sig skulle jag tro. Det tog inte många sekunder för katten att sätta sig i respekt när han flyttade in hemma hos oss.

• Xcena

Det funkar jattebra! Jag hade katten i bur forsta dagen, och sen slappte jag bara i hop dem. Det handlar om att de ska ha samma lukt. Funkar perfekt efter nagra dagar.

• Nilla74

Majsan70: Jag vågar inte släppa ihop dem, är rädd att hon klipper den då..
    Xcena: Bur låter bra! Ska fundera på det.

Tack för tipsen

• Majsan70

Jag tror inte hon klipper den om du övervakar. Katterna är snabba som attans att springa undan om dom inte väljer att sätta sig i respekt direkt. Ha din hund i koppel kanske?

• Mirris

Inne med "sin egen" katt är det nog inga problem.. brukar vara katten som sätter sig i respekt.

Men ute... då är dom rätt roliga att jaga. Dom springer ju så fort o klättrar så roligt upp i träden

Ha din hund i koppel o ge katten möjlighet att ta sig högt upp eller ut.
    Det går nog bra.

• antisocialbitch

Du kan ju använda dig av kompostgaller eller en barngrind - så katten alltid har något ställe dit hunden inte kan komma.

Jag hade en jourhund förut - med extremt mkt jakt i sig. Trodde ALDRIG hon skulle kunna lära sig att umgås med katter men hon bor nu med fyra katter och sover gärna bredvid dem.

Lycka till :)

Svar på tråden Vänja hund vid katt?