• hejentjej

e de viktigt för er att ha det städat och ordnat hemma jämt?

jag känner att ja alltid vill ha de någorlunda fint, inte ha brödsmulor på bordet, ha tvättat toaletten, inte ha disk eller smutstvätt framme, ifall nån kommer på besök tex...

känner ni att de är viktigt också??
    eller hur tänker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-21 17:53:09:
    hur ofta byter ni lakan? damsuger?gör rent toaletterna ordentligt? tvättar fönster? dammar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 12:12:41:
    moppar ni?? hur ofta?

• Svar på tråden e de viktigt för er att ha det städat och ordnat hemma jämt?
  • lövet2

Nej, för mig är det inte viktigt - jag bryr mig inte alls. För maken däremot är det viktigt, så vi har fått kompromissa rätt mycket genom åren.
    Under veckorna räcker tiden till det viktigaste bara, och så försöker vi röja lite under helgen ...

• Pallas

Näe, vi har annat för oss än att springa och plocka och städa jämt.

• Tillisen

Nja.. ganska viktigt.. toaletten är viktig, den gör jag rent (nästan) varje dag

• Marie IE B

Ja, absolut, ordning & reda är något som står högt upp på min prioriteringslista. Jag mår mycket sämre av att ha oreda och stökigt omkring mig än av att städa, plocka och hålla ordning så valet är inte svårt.

Brödsmulor på bordet: finns inte i min värld. När man ätit klart plockar man undan och torkar bordet

Tvättad toalett: torkar alltid handfatet torrt (inte inuti men på) om det skvätt. wc-borsten används så snart det behövs

disk: in i diskmaskinen på en gång eller så diska av genast och ställ i diskställ, aldrig odiskad disk i ho'n
    tvätt: smutstvätt framme !!? Oh No No. Enda platsen för smutstvätt är tvättkorgen som står inställd i en garderob. Använda kläder som kan användas igen hänger på en klädbetjänt i sovrummet. Stryktvätten däremot ligger i en hög tills jag stryker den men i ett rum som inte används till annat.

• Snirkel

Jag mår psykiskt dåligt (ja, jag vet! Jag har problem...) om det är skitigt och stökigt hemma men jag hatar att städa.

• Themis

Nej, det kan få gro igen några veckor om det är tillräckligt fint väder.

Mitt motto är "städningen springer aldrig ifrån dig".

Och är det nåt jag kommer att ångra på min dödsbädd så är det inte att jag har lurat döden på några städdagar genom att härda ut några dagar till...

• Marie IE B

Snirkel: ha ha... ja eftersom vi alltid har det hyfsat fint och välstädat hemma så tror alla i vår omgivning att jag älskar att städa. Men ack så fel de har, jag hatar att städa men jag gör det ändå för jag liksom du mår dåligt av stöket och oredan.

• zenna

Ja, men speciellt de sista 4 veckorna nu när vi ska sälja huset.
    Puh, tycker att vi har det städat och rent i vanliga fall men oj, panelerna ska torkas mm mm mm .. Imorgon har vi visning och det kommer 15 st och 2 på tisdag så nog är här städat. Har lite kvar (har hållt på hela dagen igen, mår dåligt om jag ser att jag missat ngt) men i vanliga fall så är jag väl som andra här. Undan med disk, smulor, spec. toa och kök är viktiga för mig att de är rena.

• Fidelis ad urnam

För mig är det viktigt.
    Jag mår SÅ DÅLIGT nu när vi renoverar då det ligger saker ÖVERALLT!
    Vi kan bara diska i handfatet i badrummet och det står saker där de inte ska stå och det är rörigt!
    Jag vill inte bo så här!

I disagree with what you have to say but will fight to the death to protect your right to say it
  • Mornie Alantie

I köket är jag pedant men inte annars. Där man håller på med mat vill jag ha det rent. Sen får jag ryck ibland när jag får panik över hur stökigt det är och då städar jag, sen blir det rörigt igen lika fort

Svar på tråden e de viktigt för er att ha det städat och ordnat hemma jämt?