• Naish

Tips mot förstoppning

jag är gravid i vecka 16 och är så förstoppad, har konstant ont i magen och ibland blir det riktigt outhärdligt. Någon som har något bra tips?
    Jag äter katrinplommon & dricker katrinplommonjuice, äter frukt å fibrer å är ute å går 2 h varje dag.
    ALLA tips tas emot med glädje
    Tack på förhand
  • Svar på tråden Tips mot förstoppning
  • Nyfiken gul

Drick mycket!!

Fibrer kräver dessutom extra vätska så äter du mycket fibrer måste du vara noga med att dricka!

Minst 2 liter vatten om dagen UTÖVER det andra du dricker....

• Glass

Jag har själv fått tipset att börja varje dag med ett stort glas varmt vatten.
    Jag har just börjat att testa detta, så jag vet ännu inte om det funkar eller inte, men det är ett tips.

Ett annat tips är laktulos som finns på apoteket. Det är tarmreglerande och jag tar till det när det börjar gå lite för många dagar emellan avföringarna, så att det inte blir så illa som det kan bli ibland.

• Babylovee

Linnfrö, fibrer, katrinplommon...hjälper inte det kör med Lactulos!!

Child fits mother so hold your baby tight!!
  • Luddvar

Jag fick faktiskt igång min mage med hjälp av kiwi-frukt ha ha. Det kanske inte funkar på dig men det är kanske värt ett test? Jag hade grymt hård mage som gravid. Jätte-jobbigt..

• Babylovee
    Luddvar skrev 2007-04-21 22:50:21 följande:
    Jag fick faktiskt igång min mage med hjälp av kiwi-frukt ha ha. Det kanske inte funkar på dig men det är kanske värt ett test? Jag hade grymt hård mage som gravid. Jätte-jobbigt..
    Det brukar hjälpa faktisk, det med!!!
  • Luddvar
    Babylovee skrev 2007-04-21 22:52:30 följande:
    Det brukar hjälpa faktisk, det med!!!
    Så du har testat kiwi? Vad kul. Det får även fart på min äldsta sons mage ha ha . Kanske är något ämne som är lösande i den frukten?
  • MadeleneJ

Päron :) hjälpte mig !!!

• Babylovee
    Luddvar- Jo, jag testade kiwi och det hjälpte, sen körde jag men linnfrö istället !!
Svar på tråden Tips mot förstoppning