• Diwa

Jag avskyr mina styvbarn

hmm du inser att även om de faktiskt bor hos sina mammor på heltid så kommer de att förbli en stor del av ditt liv eftersom de är din utvaldas barn?

Fundera allvarligt på om det är ok...blir så himla olyckligt för barnen(alltid de som straffas) när vuxna inte klarar av att hantera de många gånger knepiga situationer som dyker upp när man är nyfamilj

finns liksom inget regelverk för hur man hanterar dina barn/mina barn/våra barn osv=)

Men du...barn är underbara

det man ger det får man tillbaka 1000 ggr om...

~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
  • Diwa
    Miss Rawhide skrev 2007-04-21 22:33:39 följande:
    Sannispannisen... tack! Mannen och hans barn är inte samma person, även om många verkar tro det!
    Nej de är inte samma person

men barnen är en del av honom och en mycket stor del av hans hjärta

Få skulle uppleva barnens kompisar som lika hotfulla som just styvbarn...jag förstår inte riktigt varför dock...

Barn är barn och de har ingen skuld i föräldrarnas val

känner man att man inte kan hantera den situation som uppstår när det finns barn sen tidigare bör man tänka över sin framtid...för ju äldre barn blir desto mer plats tar de i anspråk på helt andra vis och får man gemensamma barn kommer dilemma efter dilemma

Hur gör man med familjesemestrar?
    Vem följer med på skolresan osv

Att ta med i beräkningen att det finns fler känslor än de mellan två vuxna som måste tas hänsyn till är viktigt för annars blir det ett hårt uppvaknande när man inser att ens partner trots gemensamma barn och trots all kärlek i välrden förmodligen itne skulle tveka en sekund om valet stod mellan barnen eller den nya partnern

Eller så slutar det med svikna barn där en av föräldrarna tydligt visar att de inte är en del av familjen utan är på undantag...sånt sliter sönder barnahjärtan
    ~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
Svar på tråden Jag avskyr mina styvbarn