• smulisen

Jag avskyr mina styvbarn

Förstår inte??
    I inlägg nr 16 skriver du att barnen får flytta varje vecka för att vara hos er, men i inlägg nr 23 så är barnen bara hos er nån gång per månad ???

Dessutom om din man har barn med 2 olika mammor och mer eller mindre struntar i dessa barn, hur kan du då ens tänka tanken att det skulle bli skillnad en 3:e gång.... med en 3:e mamma??

Vem vet, om några år kanske du har anslutit dig till mammorna och börjat ogilla mannens nya.... som han planerar skaffa ett nytt kärleksbarn med.

Låter hårt, men tänk dig för!!

• smulisen

Orkar inte skriva mer om denna jättetragiska "familj".... men håller med ruffe4.

• smulisen

Vet inte vad du vill med detta inlägg? Få medhåll från andra bonusmammor kanske??

Personligen tycker jag att folk som tycker som du om sina styvbarn borde/MÅSTE lämna sin man.... det är så taskigt mot barnen. De har inte gjort nåt fel, de har inte valt att pappa ska skaffa en ny kvinna som avskyr dem.

Usch... det är verkligen hemskt. Flytta själv och plugga, låt din man ta hand om SINA barn anser jag. Allt annat är super egoistiskt från din sida!!

• smulisen

Nej, men man har alltid ett val....... man kan välja en man UTAN barn istället. Vet din man om att du avskyr hans barn?
    Jag skulle personligen aldrig kunna ha ett förhållande med en man som avskyr mitt barn....

Är det missfallet som gör att du avskyr dem? Det krävs väldigt mkt sparkar för att orsaka ett missfall. Men det kanske är barnen som har orsakat missfallet....... var det medvetet isåfall? Visste de att du var gravid och ville döda barnet? (lika illa vilket som.... bara undrar)

Vill du bli mamma nr 3 med denna man? Tänk dig för.....

• smulisen

Men fy katten vad jag mår dåligt att läsa detta. Du hulkar av vämjelse när barnen kryper ner för att få värme och trygghet. De förtjänar något bättre i sina liv.

Tjusig lösning att dra iväg deras pappa 100 mil bort från dem. Då lär de ju känna sig ännu tryggare. Snyggt jobbat!

Håller med!!!

• smulisen

Får verkligen hoppas att du ts har "tagit dig i kragen" och lämnat detta förhållande???

Du kanske tänker dig för en extra gång innan du träffar en man som har barn nästa gång?

Önskar dig all lycka i framtiden.

Jag klandrar/dömer inte dig för dina känslor, men jag hoppas du tar ansvar för dem. (alltså att du lämnar pappan)
    Ett förhållande där styv-parten avskyr barnen är ohållbart, och känner man så efter 2 år så finns det inget att göra längre än att göra slut på förhållandet.

Svar på tråden Jag avskyr mina styvbarn