Inlägg från: Scrapmom |Visa alla inlägg
  • Scrapmom

Sjukt ont vid lungorna!

Kände tidigare ikväll hur jag fick riktigt snuskont i hela bröstkorgen, och bak mot ryggen. Typ vid lungorna, från mellan skulderbladen, ut i sidorna och ner till där revbenen slutar ungefär.
    Det är en konstig smärta, det bränner och sticker om vartannat och lättar emellanåt, som vågor typ.

Vet inte om det har med saken att göra men jag är ganska förkyld, ingen hosta, har varit det sen igår. Huvudvärk de senaste tre dagarna.

Någon som har nån aning om vad detta kan vara??? Skrikandes

• Svar på tråden Sjukt ont vid lungorna!
  • Scrapmom

Har haft massor av magkatarr förr, men då har det aldrig känts så här. Blir knäpp snart, och lite orolig...

• Scrapmom

Har inte ätit nåt konstigt eller tagit några tabletter på hela dan, förutom två panodil.
    Fattar inte vad det är, men det är skitjobbigt.

• Scrapmom
    Smurflovve skrev 2007-04-22 00:52:52 följande:
    Det sitter längst upp mot revbenen..långt upp, går smärtan där ifrån och bak i ryggen så att du nästan har lite svårt att andas? Blir det värre ju mer tiden går?
    Det känns som att det sitter längs ryggraden nästan, och strålar utåt och neråt. Emellanåt inåt bröstkoren, mot framsidan liksom. Jo, det blir jobbigare att andas, för det gör ju ont.

Dösvårt att förklara, hoppas ni förstår.
  • Scrapmom

Var på kontroll och sockerbelastning i torsdags och då var allt bra. Blodvärdet var bättre än förra gången och blodtrycket låg på 130/75 ungefär. Har legat på 120/65 innan.

Ni vet ibland när man sväljer nåt och det känns som om det åker längst med ryggraden? Så känns det...

• Scrapmom

Oj... får kanske kolla upp det där. Känner inte av nåt nu på morgonen, får hoppas att det inte kommer tillbaka.

• Scrapmom
    Solrosen67 skrev 2007-04-22 08:38:18 följande:
    Om du ringer, kan du berätta för mig vad dem har sagt.PS: är i V 36 nu
    Haha, jo det kan jag göra. Har inga problem med sjukhus, har bara en viss förmåga att inte ta min kropps signaler på allvar.  Men man blir ju orolig när nån tycker det låter som hf... Kommer det tillbaka under dagen så ringer jag.
  • Scrapmom

Jag vet ingenting om gallsten... Spontant skulle jag tro att det ger smärta längre ner i ryggen/magen, men det verkar som om ni har haft ont så högt upp som jag har Fundersam

• Scrapmom

Har läst lite på sjukvårdsrådgivningen om gallsten, och där står ingenting om smärtor så högt upp i ryggen Fundersam

Nu har smärtan dessutom kommit tillbaka, så jag får nog ta och ringa sjukvårdsupplysningen. Jäklar vad jobbigt det är! Skrikandes

• Scrapmom
    Solrosen67 skrev 2007-04-22 11:01:18 följande:
    Sydskåning har du ringt??
    Nej, det gick över för en liten stund sen. Får se om det kommer tillbaka.
    mytol skrev 2007-04-22 11:11:47 följande:
    Om smärtorna är av mer kontinuerlig natur snarare än kolik-artade (akut påkommande och krampaktig), ofta med utstrålning till övre delen av ryggen/skuldertrakt, brukar de associeras med gallsten i ductus koledokus eller ductus hepaticus.
    Det är så det känns.
Svar på tråden Sjukt ont vid lungorna!