• MillonTrillon

Fortkörning 110 km på 90 väg??

Vad händer förutom böter...Det blir knepigt!! Han fick ju en böt förra året vid sommarn. Blir det indraget körkort tro??? Någon som kan hjälpa till lite?? blir knepigt!

• Svar på tråden Fortkörning 110 km på 90 väg??
  • Melisabeth

Skulle inte tro det.. är knappast,  "tillräckligt för fort" för att lappen skall ryka..

Moraliska aspekten är ju något annat, men det vet han förhoppningsvis =)

v 39 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Jesslan

30 km över rek hastighet så ryker kortet om det inte är på 30 väg då ryker det innan.han får en prick till i protokollet som sitter 2 år (tror jag) får han en fortkörning till så tar dom kortet för han.Har man 2 prickar bör man tänka sig för

• ebben

han kan ju börja köra lagligt så slipper nu grubbla på det!

• MonicaH

blir det 3800 i böter???

• Melisabeth

Monica - vid 20 km för fort gäller 2400kr på 90 väg tror jag...
    21-25 för fort 2800kr...

Är inte säker, men har för mig det... KOrrigera om någon vet bättre =)

v 39 - Ella är väntad 4 maj =)
  • MillonTrillon

...usch...Ingen vidare rolig överraskning på morgonen.." älskling, jag fick en fortkörningsböter"...Godmorgon på dig med gullet =)
    Tror att böterna blir 2400 kr...men körkortet e värre..iom att han e den enda i vår lilla familj som har det + att han behöver det för att komma till jobbet.
    Han fick en liten utskällning " kör enligt tillåten hastighet"...gubbe!!

• 1980 längtar

Han kan andas ut, de tar inte körkortet, men böterna blir ju höga som tusan Däremot kan han få hem en varning om fortkörningarna kommit lite för tätt!! Vet inte om det är två eller tre man kan köra innan varningen kommer! Då får han ett val: skriv på varningen och "lova" att inte köra för fort eller så tar de körkortet för honom Lätt val va???

Så det är inte så lätt att bli av med kortet om man håller sig under de magiska 30 km för fort på alla vägar utom 30 km vägar ( är inte säker på 50 ) Ska kolla om det står på vägverket!!!

• MonicaH

J samma här den här månaden har Ebbas pappa en fortkörningsböter på 2800

• 1980 längtar

Hittade på polisens sida att dom plockar körkortet om du har 3 trafikbrott inom loppet av tre år!! Så han måste hålla sig i skinnet nu då Ska fråga min sambo om det där med varningen då han fått en sån

Svar på tråden Fortkörning 110 km på 90 väg??