• Hannamia

Ska man ha nytvättat hår när man färgar det?

Jag har hört nånstans att man INTE ska tvätta håret innan man färgar det, det är bättre om det är lite "skitigt". Vilket är bäst? Nån som vet?

• Svar på tråden Ska man ha nytvättat hår när man färgar det?
  • StarDust84

Oftast ska man inte tvätta det. Det står oxå på förpackningen om det ska tvättas eller inte. Men jag har då aldrig tvättat mitt hår innan färgning har för mig att färgen fäster sämre då.

• Jennisita

Om det ska bli ljusare ska det vara torrt och otvättat,, ska det bli mörkare så ska det vara tvättat, allafall blött,,,

• zandra80

står på instruktionerna, d e olika för olika märken

• Jennisita

Kanske inte i alla lägen men läs vad det står i förpackningen : )

• idiblon

Jag vet alltså inte helt säkert, men jag har hört att det helst inte ska vara nytvättat, men att det inte har så mycket med själva färgningskvalitéten att göra utan att det är för att smutsen skyddar hårbottnen från att skadas av kemikalierna. Eller nåt.

• Dinturiel

Har fått höra att man ska tvätta ur ev hårprodukter innan man färgar. Jag som inte använder hårprodukter brukar mest bara fukta håret om det står så. Vissa hårfärgningsprodukter ska ju användas i torrt hår också.

• Blue Dragon

Det står på förpackningen men för det mesta ska det vara torrt och skitigt.

Älskar min 3 flickor
  • mrsbygg

går man till frissan vill dom inte att man ska ha nytvättat hår iaf...

• Hannamia

Ok, då väntar jag tills förpackningen kommer, min man är och köper nu... Jag väntar med att tvätta håret tills han kommer hem.

Tack för alla svar!

Svar på tråden Ska man ha nytvättat hår när man färgar det?