• KarJac

Gräsmatta på rulle!

Hej!
    Vi har tänkt gräva upp lite buskar utanför vår uteplats, och sedan lägga gräs på rulle. Vet någon ungefär vad det kostar per kvadrat, och hur lyckas man med det? Hur länge måste det slå rot? Har någon köpt från Turfman?

Hoppas någon kan svara:)

Kärlek är vackert och kladdigt
  • Svar på tråden Gräsmatta på rulle!
  • KarJac

Tack
    Hittade bara Turfmans hemsida när jag googlade, och de hade inga prisuppgifter.

• madlo

Jag har hört att det är ganska billig, skiljer sig inte alls mkt från att så med frön..

• jacke83
    madlo skrev 2007-04-22 11:41:18 följande:
    Jag har hört att det är ganska billig, skiljer sig inte alls mkt från att så med frön..
    Det är bara lite mer jobb men vill man inte vänta så är färdig gräsmatta ett alternativ :)
  • T a m m y

TS
    Fråga mig så frågar jag maken,han är expert på gräsare

Regel nr 1, jag har alltid rätt.Regel nr 2, om jag mot förmodan skulle ha fel gäller regel nr 1
  • KarJac
    T a m m y skrev 2007-04-22 11:43:49 följande:
    TSFråga mig så frågar jag maken,han är expert på gräsare

Ja, jag vill att barnen ska kunna använda den till sommaren. Det är därför vi vill köpa på rulle.

Tammy hjälpr mig
  • sunmaid

Vi håller på att bygga hus som ska vara klart i juni/juli.
    Har pratat om att så eftersom det är billigare men jag mailade Turfmans och frågade efter pris per kvadrat.

Någon som vet om det är mycket krångligare att så själv eller är det värt att rulla ut färdigt istället?

Har ca 100m2 som ska täckas med gräs..

• Rosa Helenae

Vi rullade gräs för tre år sedan och efter en vecka kan man gå på den, tre veckor efter kan man nöta hårt på den! Det var vår bästa investering! Vi beställd från ett ställe i Eskilstuna (Eskilstuna gräscenter). Betalade väl ca 19/kvm fast vi beställde 800 så det blev ju rejäl rabatt då!

• sunmaid

19kr/kvm tycker jag lät riktigt billigt. Hade faktiskt tänkt mig mer..
    Man vill ju få i ordning med en gång och inte gå på lera till hösten för så då och sen se gräset nästa sommar..

• Rosa Helenae

Kika gärna in hos mig så ser ni resultatet !

• sunmaid

Jätte fint. och vad underbart fint det var på framsidan

Vet du om de kommre hem med gräset eller ska man hyra en bil och hämta det och rulla ut det själv??

• Rosa Helenae

Tackar! Vi fick det levererat till dörren så det var väldigt smidigt. Gräset kom tidigt på morgonen och då var det bara att sätta fart för annars kan det ligga och bränna inne i mitten av högen och sen vattna, vattna och vattna !!!

Svar på tråden Gräsmatta på rulle!