• Mimer
    Äldre 22 Apr 16:31
    6221 visningar
    4 svar
    4
    6221

    Hur har ni gjort i takfönstren vad gäller gardin/mörkläggning

    Har snedtak med takfönster i i bebisens blivande rum och undrar hur jag ska göra med gardin?
    Inte nödvändigtsvis en tyg-gardin behövs utan jag funderar bara på ngt som stänger ute solljuset.
    Har ni några smarta lösningar?

    Kanske typ en stång ovan fönstret med paneltyg som är lite styvare som kan häktas fast eller läggas runt en stång nedtill? Men hur gör man dagtid?
    Är ingen persienn.
    Köpa vanlig träpersienn? Kan man få fast den i snedtak på nåt smart vis?

    Hjälp

  • Svar på tråden Hur har ni gjort i takfönstren vad gäller gardin/mörkläggning
  • Piri
    Äldre 22 Apr 16:34
    #1

    Har ett takfönster där jag satte spiralsnoddar, eller vad de nu kallas, på långsidorna. Sydde sedan en "vanlig" gardin och trädde på snoddarna. Den går utmärkt att dra upp och ner efter önskemål.

    Hoppas du förstår!

  • anneli­ekreat­iv
    Äldre 22 Apr 20:06
    #2

    Det finns rullgardiner för takfönster. Det har vi och det funkar utmärkt. Har ingen bild på det tyvärr. Kika gärna in på min nystartade blogg www.anneliekreativ.webblogg.se . En ´mix av livet, inredning, trädgård och konst. I helgen har vi haft lite kalas så det är bilder på det. Men kolla gärna på tidigare, finns endel inredningsbilder.
    Lycka till!

  • Tjorve­niSkån­e
    Äldre 22 Apr 20:28
    #3

    Om det är veluxfönster (vanligaste sortens takfönster) kan man beställa mörkläggingsgardiner som passar perfekt genom deras hemsida. Det blir verkligen helt mörkt, bra i ett barnrum!

  • Thu 30 Sep 2021 12:20
    #4
    Jag kan ärligt rekommendera dessa gardiner takfönster. De är ljussäkra och av god kvalitet Hjärta 
    Har du en rekommendation om mörka gardiner till vardagsrummet? 
Svar på tråden Hur har ni gjort i takfönstren vad gäller gardin/mörkläggning