• Maria84

*Är det någon som har nåt recept med kassler

Är det någon som har nåt recept med kassler och ananas??

Har ätit det en gång men kommer inte ihåg var så jag kan inte be om receptet.. Men jag har för mig att kasslern och ananasen låg om varannan och sen att det var ost eller nåt ovanpå det.

Skulle jättegärna vilja ha det här receptet då vi ska bjuda mina föräldrar på middag på lördag.

• Svar på tråden *Är det någon som har nåt recept med kassler
  • Labolinaa

Det är ju bara att göra precis som du skrev....kassler, ananas o ost ovanpå det...o så kan du servera ris till. Kanongott!
    Ev nån sås oxå.

• Maria84

Det ska serveras potatis till detta är meningen. Men det var nåt mer i det där för såsen som blev var jättegod.

• Labolinaa

Aha..ok....hmmm....då vet jag inte....det var säkert grädde o nånting mera?

Nu blev jag nyfiken!

• Tess76

Det är gott att göra som flygande jacob också, lägg skivad kassler och en ananasring på i. Vispa grädde och blanda i chilisås, häll på kasslern och in i ugnen.

• Alfelina

Jag brukar skiva och steka kassler i ugn. Till det serverar jag klyft potatis och svamp sås. Kassler med råstekt riven potatis é mumsfilibaba när man é bakis.

• Crazy Red

Det är inte det här du syftade på, sk. hawaii kassler:

Varva kasslerskivor och ananasringar och ost i en form. Blanda grädde, senap och potatismjöl i en bunke. Häll gräddblandningen över kasslern och ananasringarna. Stek i ugnca 10 min 225 grader. Servera med ris eller potatis.

• Crazy Red

Pressad potatis skulle jag skriva men hjärnan hoppade visst över det ordet.. hrmpf.. ;o)

• Maria84

Crazy Red - Det kan det nog mkt väl vara... För såsen tar ju lite smak av ananasen sen med eller hur??
    Ska nog testa det.

• Attol

Stek lök och kassler,tillsätt,creme fraiche,tomatpure och bostongurka,lite paprikapulver och voila'
    Jättegott!!

• Crazy Red

Japp såsen tar smak av både ananas och senap så et blir sött starkt i kombination vilket är väldigt gott. :o) Lycka till....

• Maria84

Säkert jättegod recept de andra också men det var med kassler och ananas jag var ute efter

• MarLe71

Jag brukar bre på bonjours vitlöksost på kasslern också...

Svar på tråden *Är det någon som har nåt recept med kassler