Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Hey tjejer

Gud va roligt med en tråd bara för oss gamlingar! Yoyna: Bra initiativ med "Syltfisk"

Är nyss hemkommer från dop...! Vart en trevlig tillställning med familj och vänner till lillkillen. Känner mig så fånig men blev lite stött när min bästa vän, som i stort sett är min närmaste familj, inte ens frågade mig om jag ville va Gudmor, istället valde dem faster till lillkillen. Det e ju deras val, men jag blev lite stött....sambon tycker jag e löjligt
    Så dop + mens + det gjorde mig superkänslig under själva dopceremonin att jag näääästan började grina *skäms*

Visst e jag löjlig? *ler*

Ang. gudföräldrar/faddrar då så har inte sambon någon, just nu, som han vill ha som det. Jag däremot vill ha min 3år yngre kusin som Gudfar och så hade jag tänkt be denna vännen om att bli Gudmor...men jag vet inte...

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Förvirrande med två trådar...men jag antar att vi "gamla" mest kommer hänga här inne eller?!

Ja...alla gör ju som dem vill och jag förstår hennes val men blev ändå besviken. Har alltid ställt upp för henne och min mamma känner henne bättre än hennes egen mamma. Men men...inget att haka upp sig på! Skönt att någon utomstående kan säga att jag inte är knäpp iaf

Jag tycker inte gudföräldrarna måste vara ett par, men två personer som har hyffsad koll på vem den andra är tycker jag det bör va iaf. Min kusin är spikad, men sen vet jag inte faktiskt...någon nära vän... Var väl förr dem helst skulle va ett par då vårdnaden övergick på dem vi dödsfall av föräldrarna.

• enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-04-22 20:19:30 följande:
    Luscious: Nää det är sant det kanske var mer förr. Haha men min kusin som jag vill som gudförälder och kompisen jag vill ha har haft ihop det för längesedan, kanske är det lite känsligt? hihi. Nää jag hoppas vi får två barn så de kan få vara till ett varsitt. Jag är ju gm åt kompisens dotter och blir till kusinens som kommer i sommar. Båda dem är perfekt som gudföräldrar, sånna som engagerar sig mkt å så.Cia: Vad bra att du hittade hit! Ja det är inte lätt alla gånger att veta vilken bil man ska ha. Jag och sambon ska snart börja leta vi med. Hittade ni nån som ni gillade? Vad synd att han känner så, men kanske ändrar han sig snart.
    Ja det kanske är lite känsligt för deras respektive Men är båda OK med det så varför inte!? Deras syfte är u att finnas där för barnet inte varandra.
    Cia80 skrev 2007-04-22 20:13:22 följande:
    Så det är här ni är tjejer *kramar om* Jösses så svårt det är att veta vilken bil man vill ha! Det finns ju så många.Försökte prata lite med sambon om att vi kan gifta oss nästa år, men det blev ett nej. Förstår inte hur jag ska orka vänta så länge, varken på bröllop eller bebisverkstad.
    Japp här e vi Hihi ja, bildjungeln är ju nästan värre än barnvagnsdjungeln....! Varför e sambon så anti bröllop nästa år då?
  • enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-04-22 20:28:33 följande:
    lusse,Jadu, jag tror det är mest för att vi inte varit tillsammans så länge. Men fasen, känns det rätt så gör det (enligt mig).Tycker ibland det känns så orättvist. För det är alltid han som får sista ordet både när det gäller bröllop och bebis. Känns som att jag inte har nåt val än att vänta på honom. Det spelar liksom ingen roll hur mycket jag längtar.
    Nej det e ju alltid så....den som vill vänta på sin vilja igenom och vi som vill får snällt vänta.
  • enlitenbitkaka

Cia:
    Det gäller att hålla huvudet kallt! Du ska se att han kommer påb ättre tankar! Även om ni kanske inte hinner gifta er nästa sommar kanske ni hinner gifta er innan feb. -09?

• enlitenbitkaka

Ikväll tittar jag på Titanic för femtio elfte gången! Så töntigt men den är en modern klassiker jag inte tröttnar på!

Hihi måste få skratta lite....har berätta för min kompis att vi ska försöka skaffa barn -08 men att jag hellre skulle börja tidigare. Så idag på dopet gick hon helt sonika fram till min sambo och lämpade över sin son i hans famn....där stod min älskling med en 5månader gammal bebis i famnen och visste inte hur han skulle göra. Stackarn såg helt vettskrämd ut och höll helt konstigt Livrädd att han skulle tappa honom....

• enlitenbitkaka

Skrutt:

Min kusin (blivande gudfadern) är konditor och bakar alla tårtor i sälkten Han ska göra en ljuvlig hallontårta till min födelsedag nu i maj. Kan be honom fixa Syltfisk-bakelser *hihi*

• enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-04-22 21:26:15 följande:
    Fröken,Tack för att du håller tummarna för min skull.Känns dock som att vi inte kommer nånstans nu. Så jag ger upp för ett tag nu. Ska verkligen försöka att inte prata varken bröllop eller bebis med honom på ett tag.
    Cia:
    Ja gör så! Nu pratar vi om något roligare så du kommer på andra tankar
Svar på tråden SYLTFISK