• Thulan

SYLTFISK

Här är en till som är inne i en period av tvekan. Jag känner lite som du frila, vet inte om jag är redo att lämna detta liv som jag lever nu. Förändringarna blir ju väldigt stora och det är ju så definitivt. Väldigt många planer går åt skogen, planer som jag dock inte vet om jag någonsin skulle våga genomföra ändå, men möjligheten försvinner ju helt om jag får barn. Dessutom så har jag ju en lång utbildning framför mig, tanken är ju att jag ska få barn efter år 2 och sen vara ledig, men då får jag inte läsa sista året med mina klasskamrater som jag har lärt känna och som jag förhoppningsvis trivs med och inte heller kan jag åka iväg och studera utomlands sista året.

Som om inte det vore nog så blir jag ibland rädd för att förhållandet inte ska hålla. Har i hela mitt liv längtat efter kärnfamiljen som jag själv saknat och det skulle vara ett så stort misslyckande för mig om jag inte lyckas hålla ihop med barnets far.

Frila: Jag skrev in mig på körskolan förra veckan och det är bara min mamma och min sambo som vet om det eftersom det är dem som ska gå handledarkurs med mig. Jag säger som du, ÅNGEST! Usch, jag är livrädd. Har tänkt att försöka få in ansökan om körkortillstånd i veckan för mitt förra har gått ut, men först måste jag göra synundersökningen och det gillar jag inte. Ska du gå teorikurs eller ska du plugga hemifrån? Har du tänkt att få körkortet innan sommaren är slut eller ska du ta det i lugnare tempo?

• Thulan

Frila: Vi får peppa varandra Jag ska läsa teorin hemma. Jag började en teorikurs för många år sedan men feg som jag var gick bara en gång för att jag inte kände nån där. Har även läst in teorin en gång på egen hand men började typ 3 dagar före provet så det gick inte alls bra. Hade 2 poäng från godkänt och efter det tappade jag lusten. Men nu är det dags igen, tredje gången gillt. Teorin oroar mig egentligen inte, det är körnningen som är värst. Har du kört mycket privat tidigare? Jag ska ta det jätte lugnt med körkortet, ska börja med teorin och typ efter sommaren börja köra. Ska nog ner till körskolan och köpa distanspaketet imorgon och så får jag gå ner i källaren och leta på min gamla teoribok

• Thulan

lusse: Grattis till jobbet! Vad skönt att du även får jobba i höst, alltid bra med några extra kronor när man pluggar. Hur många timmar ska du jobba, alltså hur lång tid tar det att tömma alla postlådorna? Vad hände med det förra jobbet?

• Thulan

lusse: Men det är ju jätte bra med ett jobb iaf, och det jobbet kan du ju ha kvar även när du får barn så blir ekonomin lite bättre

• Thulan

Frila: Har du köpt nån teoribok idag? Jag var aldrig ner på körskolan idag, var så mycket annat som jag var tvungen att göra. Hade tänkt att köpa teoripaketet på distans på torsdag för jag trodde att jag skulle få pengar du från a-kassan, men tydligen har det blivit strul igen (är strul vid varje utbetalning) så jag får nog vänta tills nästa vecka. Grrr, blir så arg, vill ju sätta igång med teorin så fort som möjligt!

Vad har ni för er tjejer? Haft en bra dag?

• Thulan

lusse: Det tror jag absolut att ni klarar er på! Visserligen beror det ju på hur mycket utgifter ni har, men allt går ju att skära ner på till viss del. Men jag tror inte att det blir några problem alls, bara ni har en bra budget som ni följer och inte köper en massa onödigt hela tiden.

• Thulan

sus: Grattis! Skönt att tentan gick bra!

lusse: Förstår att du vill ha ett större och billigare boende, hur stort bor ni nu? (har säkert frågat det massor av gånger tidigare, men minnet är inte det bästa)

Vad har ni för planer för dagen? Jag är jätte trött och seg idag så jag känner på mig att jag inte kommer få så mycket vettigt gjort idag, och vad gör det, jag har ju sommarlov

• Thulan

Jag har så tråkigt tjejer, visserligen är det fint väder men jag har bränt mig över hela kroppen så jag tänkte att huden skulle få vila lite till helgen, så det blir till att sitta inne idag. Vad har ni andra för er?

Svar på tråden SYLTFISK