Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Cia80 skrev 2007-05-01 19:18:04 följande:
    lusse,Mmm, det har du nog rätt i Ja du, så länge som sambon kommer spela tv-spel kommer jag nog hänga här. Ska hänga lite tvätt så småningom också. Vad ska du göra?
    Vika tvätt När torktumlaren tumlat färdigt....älskar den uppfinningen! Sen ska jag slappa, kolla på desperate housewives och kaaaaanske unna mig lite glass! Usch får bikiniångest....
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka
    Fi:
    Mumma med paj! Och en sambo som gör det....blev helt chockad när sambon ställde sig och stekte hamburgare igår!! Kan säga att skulle han laga mat skulle vi svälta...
    Ja jag vill ha ett Wii....men sambon tycker dem e för "löjliga".

Cia:
    Ja, vi har en såndär tvättmaskin med inbyggd torktumlare. Är superglad över att den ingår i lägenheten! När vi bodde i GBG var vi tvungna att gå ut för att at oss till tvättstugan...inte roligt.

Vad roligt att han blivit mer med på noterna, Fi! Ett par vi känner ska ha barn och sambon började prata om att vi var tvugna att köpa kläder åt den lill*...han skulle minsann med ut och shoppa!
  • enlitenbitkaka

Ja jag får bearbeta sambon! Njut av en man som kan sin väg i köket....min är hopplös ch jag gör inte saken bättre genom att ta på mig all matlganing. Men iofs tycker jag det e jätteroligt

Pratade nyss med mamma....hon hade städat garaget och hitttat mina gamla bebiskläder....hon frågade lite finurligt om hon skulle spara dem för "framtida behov" *hihi*

• enlitenbitkaka

Fi:
    Vad skönt att ni är på det klara med hur ni ska göra! Med föräldraskap kommer ju ansvar och förmågan att inte förhsta sig så det är ju lika bra att börja med planeringen

Fröken:
    Ja mamma längtar allt...längtar efter att få berätta för henne när vi plussat! Och ang. din sambo är han nog som min, köket är faaaarligt Roligt att han spanar på vagnar med dig...framsteg framsteg...

Själv har jag börjat få lite ångest över hela barn-grejen....jag VILL verkligen börja till våren men så kommer tvivel tätt efter. Vill ju ge mitt barn en trygg framtid med hus, stabil ekonomi osv....inte CSN och lägenhet Så arg på mig själv för att jag inte började plugga tidigare. Och så F....hade han fullföljt sin första utbildning hade han bästan varit klar och haft en rad högavlönade jobb framför sig. Usch....*deppa*

• enlitenbitkaka

Tur man har er tjejer!

Ja vi får se hur vi känner nästa år när det börjar bli dags...går utbildningen som en dans och vi klarar oss ekonomiskt så kör vi på. Om inte får jag väl helt enkelt sansa mig lite och inse våra begränsningar.
    Men när det börjar dyka upp plus och BIM-listor här inne blir det nog svårt att låta bli

usch e så avis på alla som har allt fixat för sig redan med utbildningar och jobb

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-01 23:38:04 följande:
    lusse: Jag har inte heller allt fixat... Men min längatn är alldeles för stor... Önskar att jag inte längtade så som jag gör...
    Ja vi får väl skynda på med att spara så man kan dryga ut ekonomin lite. Hur ser det ut för er när det blir dags för barn? Med jobb och så.... Boendet vet jag ju redan
    FiL81 skrev 2007-05-01 23:33:26 följande:
    nä ni tjejer, nu väntar sängen - imorgon arbete... och tänk, om ett år kanske jag har en bebis i magen!! weeeee!
    Klart du komme rha en bebis i maggen! Sussa sött!
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-01 23:47:25 följande:
    Jag pluggar ju fortfarande (om bebis vill komma när vi vill då). Har 2.5 åår kvar nu. Sambon har fast jobb. Så vi kommer klara oss, men det blir ju inte pengar i överflöd...
    Vad skönt att han har fast iaf! Hade min haft det så hade jag inte tvekat...men...! Jaja, nu ska jag försöka släppa min bitterhet och tänka positiva tankar! Imorgon börjar mitt "nya" liv....ska ner iaf. fem kilo innan midsommar, gärna mer. Säger så här: det e tur man har hund så man inte får hänga på de allmänna badplatserna
  • enlitenbitkaka

Ja jag försöker iaf! Klart du ska haka på i min pepptråd! Behöver folk som skäller på mig om jag syndar

Rensa bokhylla gjorde jag höromdagen....vilken lättnad! Nu hittar man faktiskt saker i den. (bohylla och bokhylla...mer ett skåp)

Idag ska jag plugga....tänkte solen skulle komma på den här sidan huset så jag kan inta balkongen med bikini på....måste bli lite brun också!

Svar på tråden SYLTFISK