SYLTFISK
Fast jag är mycket inne på Malte nu oxå, men sambon var lite mer tveksam... Så jag säger Loke så länge *ler*
Freja och Malte... hahaha
Fast jag är mycket inne på Malte nu oxå, men sambon var lite mer tveksam... Så jag säger Loke så länge *ler*
Freja och Malte... hahaha
Nu åker jag till jobbet och jobbar halva natten! Kanske dorppar in här vid 5-tiden innan det är dags att sova för att se vad ni skrivit under kvällen!
Ha det så bra alla syltisar!
Hallå tjejer! Nu kom jag hem efter en "härlig" natt på Donkan... Snacka om att jag är trött, men är så uppe i varv att jag inte kan sova... Har ännu en jobb-natt framför mig å mina fötter gör sååå ont!
Lusse: Förhoppningsvis får jag en liten i 23-års; present fyller 9 månader efter verkstadsstart, men jag hoppas iallafall få en liten innan jag är 24... Vilket bertyder att jag har 1 år på mig i verkstan isåfall. Men egentligen skiter jag i vilket; huvudsaken är att det kommer någon gång, men helst så snart som möjligt... *ler*.
Det är en jobbig grej som jag inte kommer berätta för min sambo, för då kommer han vägra start i januari; Den kursen som jag läser våren 2008 (precis när vi börjar verkstan) är en jättetuff kurs där det är väldigt mycket obligatoriska moment. Skola nästan varenda dag i veckan och mycket pluggande. Det jag är orolig för är ju om man kanske inte mår så jättebra då om man blir gravid under den terminen och inte klarar av att vara i skolan, då måste man ta igen de momenten nästa termin, och först då får man ut sina poäng, men tänk om man är mammaledig då?... Detta är ju skitsurt, men vad ska man göra då? Det är ju bättre att göra den kursen innan man får bebbe iallafall
Jag vet inte riktigt vad jag ville med det inlägget, bara beklaga mig lite tror jag....
God natt på er mina syltfiskar. Nu sitter jag här och det är riktigt ljust ute och NU ska jag sova? Konstigt det där!
Skrutt: Idag ska jag bara ta det lugnt eftersom jag jobbar inatt igen, börjar vid 20.00.
Hoppas det går bra med pluggandet idag. Det är ju ingen höjdare kanske men ändå så nödvändigt.
Ja, jag gillar oxå namnen. Särskilt Freja!
Var är alla andra syltfiskar idag då?
Frila: Jobbar på McDonalds... Alla blir ju fyllehungriga vet du!
Vad bra att din morfar verkar piggare! Ha så kul med syrran!
Lusse: Va gott det verkar, det ni ska äta. Jag är riktigt hungrig nu, men måst först å främst gå ut med hundarna en sväng...
Skrutt: Jag jobbar 20-04. Inte så jättekul, men det blir bra med pengar på lönen sen iallafall.
Jag måste bara säga en sak. Satt å tittade på barnvagnar (igen) och såg Teutonia Spirit S3. Vilken vagn! Den verkar jättebra. Jag har ju uteslutit 3-hjulingar helt innan, men på dennna kan man ju vända sitsen även när det är sittdel på vagnen. Sen väger den bara ca 14 kg med hjul och har höj- och sänkbart handtag.
Vad tycker ni om den? Om jag ska ha den tänker jag ha sittvagnen + mjuklift bara. Numera är detta mitt 1a val!
Skrutt: Ja det är en riktig djungel... men det är kul att titta. Jag har ju iofs inte sett vagnen i verkligheten men på bild gillar jag den skarpt *ler*. Ja, EL CC är ju den andra vagnen vi har tittat på. Sambon gillade den bättre, men det blir nog ändå jag som får bestämma i slutändan...
Frila: Ja, det är lite lustiga tider. Ett par stycken jobbar tex 00-03, bara under nattruschen lixom. Vi stänger ju 3 så därför jobbar vi till 4 så vi hinner stänga å städa ordentligt. Men det är så svårt att somna när man kommer hem sen efter 4. Och imorgon ska jag upp tidigt och vara iväg hela dagen på olika grejer. Så ja får kanske 4-5 timmars sömn inatt... Inget kul alls...
skrutt: En rosa vagn skulle sambon ALDRIG gå med på...*ler*... Han skulle totalvägra!
Nu måste jag fixa lite grejer innan jobbet! Men vi "ses" väl imorgon kväll iallafall!
Hej tjejer! Nu har jag kommit hem och nu är min natt-helg över. Sååå skönt.... Sen visade det sig att sambon, som var såå hängig och hade sååå ont i halsen innan jag åkte till jobbet, har lämnat bort hundarna och gått ut och festat! Såååå sjuk va han! *ler*
Skrutt: Om jag ska vara ärlig så är jag inte så förtjust i namnet. Men det handlar egentligen om att det är ett "engelskt" namn. Som man uttalar på engelska alltså, och jag har lite svårt för det, när man bor i sSverige. Men annars är ju själva namnet fint!
Lusse: Ja, jag gillade verkligen S3an när jag kollade in den, och jag tyckte den gröna va jättefin. Tycker inte att deras "vanliga" färger är särklit roliga, men fashionfärgerna är ju jättefina.
Nu ska jag försöka sova lite iallafall, men jag är ju inte ett dugg trött. Skulle vilja ta ett glas vin, men ska ju upp och köra om bara ett par timmar, så jag vågar faktiskt inte.....
God natt mina syltisar!
Frila: Usch, det låter inget roligt det där... Men det är ju alltid kul att se resultatet när man är klar! Mys med din glass nu!
Jag har haft en någorlunda lugn dag med släktträff idag. Var jättertrött efter jobbnatten, men just nu är jag hur pigg som helst, nu när jag egentligen borde sova för att orka upp imorgon...
Vad gör ni andra syltfiskar idag då?