Inlägg från: Fröken85 |Visa alla inlägg
  • Fröken85

SYLTFISK

cia: Det var väl inte dumt alls. Tycker det var ett väldigt gulligt sms. Lät inte tjatigt eller så heller ju... Bara hoppas att han kan tänka sig kompromissa lite. Men det bästa är väl kanske att försöka ge honom lite tid att ställa in sig på. Några månader kanske. Så det inte kommer så pang på liksom!

Ja fästingar är ju så vidriga. Vi har fästinghalsband på våra hundar och de har inte haft alls många sen de fick det!

• Fröken85

Cia: Ja men det var väl jättebra. Kanske bäst att låta det vara ett tag då. Det funkade på min sambo. De verkar behöva en viss tid för att ställa in sig!

• Fröken85

Lusse: Vi har scalibor och det funkar jättebra. De har nog haft 3-4 stycken tillsammans på över en månad. Sambons föräldrars hund som vi nästan alltid har med oss på promenaderna har ett par om dagen som man får plocka. Han tål inte halsbandet så han kan inte ha något. Så jag tycker att det hjälper iallafall även om de får någon då och då!

Cia: Näe, men det är ju inte jättelätt att hålla tyst om sin längtan. Man vill ju helst bara prata om det heeeela tiden!

• Fröken85

Lusse: Jag är väldigt dålig på att ta av mina band *skäms*... De badar ju varje promenad nästan. Förra året märktes det ganska tydligt när det slutade funka, men vi köpteinget nytt. Men eftersom fästingsäsongen är ganska lång så kommer vi nog köpa en omgång till i slutet av sommaren i år.

Lusse igen: Ang. meningen få får jag inte ihop det. Och jag har pluggat engelska på högskolan *skäms jättemycket*

Skrutt: Näe, jag har oxå hört det men de får ha det nu iallafall innan det är dags för graviditet och bebis. Så får vi ser hur vi gör sen.... Får även önska grattis på förlovningsdagen... Jag och sambon lyckades BÅDA glömma bort våran i år...oops!

Nu har jag läst över 100 sidor i en bok med pytteliten text och är jättetrött i ögonen. Ska försöka plöja 40 till nu så har jag bara 50 kvar imorgon... Börjar klockan 8 imorgon och måste åka 7.15, så jag kommer väl vara helt död i plugget imorgon. Satt innan och gjorde upp en studieplan för den närmsta tiden. Fy f*n säger jag bara. Fattar inte hur jag ska orka/hinna med massa läsning av böcker + 3 inlämningsuppgifter + en komplettering från förra kursen + jobb ca 15 timmar i veckan + två hundar och sambo.. Å allt detta innan 8 juni.... TRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTT blir jag!

• Fröken85

Lusse: Vilken tur att fl finns! *ler* Vad kul att det går så bra med engelskan! När vet du om du kommer in på högskolan? Det är i juli-aug nånting eller? Men jag antar att det inte blir några problem för dig att komma in... Har ni lärarutbildning i karlstad eller kommer det bli distanskurs? Många frågor som du väl får svara på imorgon om du har lust!?

Jaha, då var man sist här ikväll... Men jag ska oxå sova snart... Sov till 12 idag så jag ä ju inte så värst trött, men ska ju upp 6.30 så det lär bli tungt! Fy på mig! Godnatt!

• Fröken85

Lusse: Ojojoj vad din sambo verkar redo. Hoppas att det känns ok för er båda när beskeden kommer. Jag har bara ett litet tips och det är väl att inte börja verkstan förrens ungefär okt-nov så man vet att man iallafall hinner läsa ett år. Självklart är det upp till er, men det är bara ett litet tips. Rätt skönt att ha ett helt år avklarat! Skulle ju även bli perfekt om det tog sig på 1a försöket och man fick en juni-bebis, lagom till sommarlovet!

Cia: Fy vad jobbigt för dig gumman. Hoppas att det ordnar upp sig snart. Inget kul att längta såååå mycket ju!

Måste även berätta vad min sambo sa idag: Vi lästa nyheterna på internet och där var en liten kille som blivit biten av en råtta när han låg i sin vagn.
    Då sa sambon att han ville iallafall ha en rått-säker vagn.
    Jag: Ja men då kollar vi på vagnar nu då.
    Han: Okej
    Jag slog upp teutoniakatalogen och Emmaljunga i Acrobat Reader och han säger: Ja, jag vill inte ha en trehjuling och inte en sån där teutonia.
    Jag öppnade EL istället och visade på vagnarna. Helt plötsligt säger han: Den där då? (EL Edge duo combi)
    Jag: Njae, den är så stor.
    Sen tittar han på ceroxen och säger, den tar vi, med en sån där lift till.
    Jag: Okej...

Sedan när vi åker i bilen frågar jag honom; Börjar du se fram emot januari nu?
    Han: Mmmmm
    Jag: Det ska bli rätt kul va?
    Han: Aaaaa

Vad har hänt med min anti-sambo? Jag börjar hoppas mer och mer att jag har en jättevillig sambo med jättelängtan i januari!

Oj vad långt det blev!

• Fröken85

Lusse: Ja okej! Jag hade ju oxå jättegärna velat starta i oktnov någon gång. Men tänker inte ta upp det med sambon. Som det känns nu så är det mkt bättre att låta honom förbereda sig på januari. Det verkar ju tydligen funka!

Lusse igen: Ja snart är det förhopppningsvis vi där med våra magar eller vagnar...*längtar*...

Skrutt/Lusse: Ja han sågade ju teutonian... men att han engagerar sig är ju huvudsaken. Ceroxen funkar bra för mig. Tror egentligen den är bättre än city-crossen på grusväg och asfaltsvägar mm. Sen får det ju bli bärsjal/bärsele man använder när det är riktiga stig-promenader! Sen har den ju svängbart styre oxå vilket var det enda jag saknade med CCn. Visst, den är lite tyngre oxå, men det ska nog gå bra!

Skrutt: Å fy vad tråkigt att han ändrat sig så... Förstår verkligen hur ledsen och förstörd du känner dig. Men det gör visst inte karlarna. De fattar helt enkelt inte hur mkt det här betyder för oss. Tyvärr är det väl bara att ställa sig in på maj nu då, för att slippa bli ännu mer besviken... Lider verkligen med dig gumman....

Frila: Nej, någon tjuvstart blir det verkligen inte. Just nu känner jag og inte att jag vill det heller. Januari känns perfekt just nu. Hinner jobba lite extra nu i höst oxå så vi kan spara lite till hus/bebis å så. Jag är bara glad om jag kan nå sådana framsteg att sambon verkligen längtar han också sen när det är dags.

• Fröken85

Frila: Jo pengar behöver man ju.... Det var ju det där med mitt arv som jag väntar på (som jag skrivit om tidigare). Måste verkligen veta att de pengarna kommer innan jag blir gravid. Annars kommer det aldrig gå...

Idag pratade vi med svärmor idag och på henne verkar det som att hon vill att vi ska ta över huset redan hösten -08... Men isf måste vi fixa pengar... Får väl se hur det blir med den saken. Annars är planen våren -09!

Förresten; snart har vi 2008 inlägg i tråden *ler*

• Fröken85

Mmmm... gud vad man längtar nu......

Men man får ju hoppas att det blir som länken du skrev innan. Nästan hälften blir gravida på första försöket. Då är det ju inte så länge kvar ju! När man väl har plussat kan man ju inte göra så mycket åt saken. Då är det ju bara att vänta en bestämd tid. Nu har man ju ingen aning om hur lång tid det kommer ta...

Svar på tråden SYLTFISK