• Frila2

SYLTFISK

Klipper in en länk till en namninsamlig för att få en förändring när det gäller regler för sjuksköterskornas löner. Undersköterskorna har via kommunal fått igenom en förändring så de får en höjning med 13% över tre år. Sjuksköterskorna får INTE det för vårdförbundet har inte lyckats med någonting liknande.
    Inte kan vi göra så mycket heller eftersom vi inte har strejkrätt tex. Där jag jobbar har man t.o.m en regel som gör att om jag byter avdelningen eller klinik kan jag inte få högre lön genom löneförhandling eftersom det kan ses som om kliniken försöker "stjäla" den anställde från en annan klinik om man ger mer pengar. Suck. Om jag säger upp mig och slutar på SU och sedan börjar jobba inom SU igen kan jag inte heller få löneförhöjning eftersom jag fortfarande räknas som SU anställd, även om jag sagt upp mig.
    Kan alltså inte få höjd lön med mer än det årliga så länge jag jobbar på ett av Sveriges största sjukhus.

www.namninsamling.se/index.php

• Frila2
    Frila2 skrev 2007-05-29 16:29:38 följande:
    Tittar lite på sommarkläder.Funderar på denna: www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx=# Vad tror ni? 
    Länken funkar inte av någon anledning. Får se om jag lyckas ordna det sen.
  • Frila2

Verkar bara vara jag här idag.
    Länken till namninsamlingen kan ni bortse från eftersom det är emot reglerna att länka till insamlingar.

Nu vet jag också varför länken till ellos inte funker. Klänningen är slut. Konstigt är att det inte står slut om man klickar på den, det kommer inte fram förrän man lagt klänningen i kundvagnen och sedan gått vidare två steg i köpet. Riktigt dåligt. Det borde stå direkt.

Cia: inget på gång?

• Frila2

Ska du inte testa snart! Nyfiken!

Drömde inatt att en arbetskamrat var gravid, i vecka 20 t.o.m. I drömmen var jag glad för hennes skull men samtidigt jättebesviken för att inte jag var först. Egentligen är det inte konstigt att jag drömde detta för vi har pratat mycket om barn. Hon vill vänta tills hon fått fast jobb, vilket hon fick för två månader sedan. I drömmen säger jag till chefen "hon måste satt igång direkt när hon fick fast tjänst". Kankske borde fråga henne när vi träffas på jobbet imorgon.

• Frila2

Men det är ju bara tisdag, hur ska vi kunna vänta  Fast det är klart att du ska testa tillsammans med sambon om du vill det. Det kommer jag vilja göra.

• Frila2

Dåså, då är det bara att vänta till lördag då. Om du väntar några dagar så kanske du märker om det var "falskt alarm" redan innan lördag. Men vi hoppas...
    Såg att du fortfarande ligger sist på listan i starta 2008 men du är ju den som verkar blir gravid först.

• Frila2

Grattis Lusse!
    Verkar som om du kan din engelska.

• Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-29 18:22:51 följande:
    Haha...maybe. Efsm det här är typ de först MVG jag någonsin har fått så tar jag tillfället i akt att skryta lite: Hon frågade om jag bott i USA efsm jag hade ett så korrekt uttal och stort ordförråd
    Oj, vilken komplimang. Klart du ska skryta lite.
  • Frila2

Klart du ska vara stolt. MVG är inte lätt att få. Lyckades prestera MVG i bild, svenska och något mer som jag glömt.

Ja, idag vet jag inte vad jag ska hitta på. Sambon jobbar kväll. 
    Länken var till en klänning som jag verkligen gillade. Äger inga klänningar och tyckte för en gångs skull om en. Så insåg jag när jag beställt att den var slut och kommer inte komma in. Om inte någon skickar tillbaka en i rätt storlek.  

Svar på tråden SYLTFISK