• Frila2

SYLTFISK

FiL81 skrev 2007-05-29 22:59:20 följande:
    jodå, och så är det vanligt att en läkare skriver ut recept på "alternativmedicin" och att man kan få betalt från sin försäkringskassa (här kan man välja vilken försäkringskassa man vill va med i) för en vistelse på en kurort, kurhotell eller liknandemen när det handlar om att vara gravid i Tyskland, så har jag bara hört positivt från svenskar som jämför med Sverige. UL betalas av ens försäkringskassa ett flertal (5-7) gånger och barnmorskan kommer hem till en någon timme var- och varannan dag och hjälper en de första veckorna efter födseln. Dock får man inte ha lustgas här :(
    Det var ju lite skillnad mot Sverige måste man ju säga. Här får inte läkare skriva ut eller rekomendera alternativmedicin som det inte är vetenskapligt forskat på. 
    Hade inte varit helt fel med besök av B; efter förlossingen nej. Ingen lustgas? 
  • Frila2

Lusse: Jag tycker ändå att det finns betydligt mer på lindex webshop än på hm.com. Den sidan är urusel och har kanske fyra plagg för gravida. Hoppas precis som du att det kommer mer och roligare kläder.

Sussanna: Vattkoppor är inget kul. Det hade jag på julafton när jag var 4 år. Är du säker på att det är vattkoppor, har du haft det tidigare. Bra att gå till VC så du vet.

Cia: Vi väntar med spänning till lördag. Tänk om du lyckas med en så stor tjuvstart!

• Frila2
    Fröken85 skrev 2007-05-31 00:03:43 följande:
    Jag är med hungrig....Nu finns det lite bilder! Ni kan ju kolla så att det funkar iallafall...? *ler*
    Har kikat på bilderna. Funkar! Kul att veta hur du ser ut. Får väl lägga upp bilder på mig själv någon gång men känner inte riktigt för det än. Vill helst att verkstan ska vara igång innan jag blir så offentlig. Vill samtidigt inte låsa så ingen som inte är inbjuden kommer in. Svårt...
  • Frila2
    Fröken85 skrev 2007-05-31 02:40:17 följande:
    Frila: Kände lite som du innan, och ville egentligen vänta. Men va fab, er "känner" jag ju! Men du kan ju bara lägga in en bild och välja vilka restriktioner just den bilden ska ha....God natt!!!
    Du är vaken! Nej, nu har du redan loggat ut!
    Du får förklara hur jag gör någon dag när klockan inte är tjugo i tre på natten.

Godnatt
  • Frila2

Kul att en syltfisk är inloggad så här sent.
    Låter verkligen jättefint, inredningen i barnrummet. Hur mycket beräknar du att renoveringen kommer kosta? Det enda jag reagerade på vad den vita fåtöljen. Om det är tyg du tänkt iaf. Barnspya på en vit tygsoffa är kanske inte det bästa. Då är det bättre med skinn, bara att torka av. 
    Om jag hade fått köpa nya soffor hade jag nog valt vita skinnsoffor.

Ska fixa detta med bilder men har faktiskt inga bilder på mig själv alls. Mitt id-kort har jag som jag är nöjd med men eftersom jag inte kan scanna in det så får jag väl fixa bilder då. Får be sambon ta något kort någon gång.  

• Frila2

Förstår precis. Det är klart att det ska vara ert hem och inte svärmors gamla hem. Känslan är ju jätteviktigt. Inte kul att bråka, och framförallt inte om pengar. Visst kan det så ut som "hej kom och hjälp mig" ett tag men tänk så bra det blir då.

Då förstår jag vad du tänker med fåtöljen. Såg bara framför mig en vit fåtölj med spyfläckar

Det är precis det som är problemet med korten. Alla är på katterna. Tre är kanske på sambon med katterna. Korten på mig blir alltid misslyckade så de slänger jag alltid.

Ok, godnatt. Hörs imorgon igen 

• Frila2

Hejsan på er. Mycket att läsa ikapp idag. Sitter på jobbet (såklart).

Lusse: Låter inte alls bra med EL Cangaroo, gillar ju verkligen den. Men det får helt enkelt bli en CC istället.

Vardagsbråk är jag expert på tyvärr. Vi har också bråkat om räkningar men inte vem som betalar mest, vi har ett rätt bra system men jag är trött på att alltid behöva sköta allt som har med räkningar att göra. Visst vi betalar från min internetbank men sambon kan använda den och kan alla koder så han borde hjälpa till med det. Jag betalar alla räkningar, ca 11000 kr. Han sätter in 5000 på sparkontot och ger mig kanske 2000 till mitt konto och sedan köper vi ungefär lika mycket mat. Funkar perfekt och jag tjänar bättre så det blir faktiskt väldigt rättvist även om vi inte har räknat på det tidigare.

Sedan är det väldigt kul att bli sams igen *ler*.

Intressant läsing om pillerstopp Fröken. Jag slutade med piller för 1½ år sedan så då borde risken var mindre

• Frila2

Här är en till som inte tänkt göra något vettigt idag. Varit i stan, gått till banken och sedan handlat lite mat men ingenting annat. Vaknade vid 13:30 vilket var lite tidigt egentligen.  Kommer väl somna på soffan sedan.

Imorgon ska jag hem till en kompis och äta middag och fira att det är exkat två år sedan vi tog vår sjuksköterskeexamen och fil kand. Vi blir 5 st så det ska bli riktigt kul. Blir nog inte så sent heller för en ska iväg och jobba natt sedan.

Nu ska jag tvätta lite. 

• Frila2
    susannapanna skrev 2007-06-01 17:01:14 följande:
    Jag har precis bakat en kladdkaka så Daniel (sambon) blir glad när han kommer hem från KTH! Jag har glömt hur man tar det lungt på en fredagskväll efter en stressig termin!
    Mmm, det låter gott *dreglar*
    Skönt att kunna ha en lugn fredagkväll då om du haft en sådan termin. Sommarlov snart eller?
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-06-01 17:04:57 följande:
    Käner igen det där....sitter här som ett fån, inget att göra! Ingen ångest över prov och inga uppgifter att slita sitt hår till. Vad sjutton gör man när man har "sommarlov" som 23åring?
    Ehh, sover!?
    Eller så går man på stan, tar en fika, kollar på folk, hyr en film eller sju och bara slappar i soffan.
Svar på tråden SYLTFISK