-
*perfect*FiL81 skrev 2007-05-20 09:38:39 följande:Godmorgon Syltfiskar!Ytterligare en bra föräldra-tips-tråd:www.familjeliv.se/Forum-2-11/m20432339.htmlHa en bra dag!
Mer sådana trådar....! Åh, amningskudde måste man ju ha!
-
Ja, visst kan man ju palla upp med kuddar, men en amningskudde kan man ju ta med i vagnen om man är någonstans. Man kan inte gärna släpa med sig en trave kuddarFrila2 skrev 2007-05-20 11:49:59 följande:Precis min tanke. Det måste man ju köpa.
Dessutom kan den ju funka som en liten bädd för bebisen....www.amning.nu/images/amn2.jpg
-
Ja min inköpslista var lååååååång, nu är den några tusenlappar lättareFrila2 skrev 2007-05-20 11:55:25 följande:Tänk vad mycket saker som man MÅSTE köpa. Läste en tråd där folk skrivit vad det köpt för meninglösa saker. Det var rätt mycket.
Kommer bara köpa basicsaker i början som vagn, spjälsäng och bärsjal...man vet ju aldrig vad man får och behöver, kläder är ju typ onödigt att köpa.
-
Äh, är nog jag som är före min tid, inte du som är efterFrila2 skrev 2007-05-20 12:09:45 följande:Oj, har du redan en lista? Känner mig lite efter. Har bara kollat på vagnar, inget mer. Sambon insåg precis hur dyr en vagn är. Undrar hur han reagerar när han kommer på vad ett barn kostar.
Ja vagnar är inte billigt...ca. 7500:- får vi väl räkna med för vr om vi beställer från utlandet.
Ang vad ett barn kostar så är det nog bäst att undanhålla den informationen
Men i början kommer nog knappt barnbidraget gå åt, om man ammar. http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,116181,00.html
-
Hej syltfiskarna!
Har suttit och hårdpluggat hela kvällen! Ett muntligt framförande och fyra uppgifter har jag lyckats plita ner. Inte illa för någon med min dåliga karaktär och urkassa diciplin
Frila:
Usch lät inget skoj! Men om ni lyckas hålla det fint så lär det nog värma lite i din mammas hjärta
Skrutt:
Lär också handla en massa "skrot" till bebisen....sånt man eg. inte behöver men vill ha! Typ som jättemycket kläder, coola nappar osv.
-
Hihi, HEJ!

-
Samma här, laptopen i knät och vovven som värmer fötterna
Börjat inte förän 13:00 imorgon så jag kan unna mig att sitta upp extra länge.
Oj, hittade du något skoj? Är ju så mycket man vill ha
Om bebislängtan är lite extra jobbig på kvällen så har jag Barnens Hus produktkatalog + en Vi Föräldrar Gravid i nattygsbordet bredvid sängen 
-
Ja sådana har jag sett, är ju jättesmidigt! Har alltid varit skeptisk till att ha bebis i sängen men ju mer man läser här på FL så blir jag mer och mer sugen på det fkaitkskt.....praktiskt också.
Min kompis har en läcker spjälsäng, inte min stil, men riktigt läcker: http://www.babydan.dk/media/pictures/-300001/pictures/senge_mm6_st2.jpg
Ja den är snygg! Men Teutonia är ju bra vagnar, vad jag förstått. Se det som en investering
Vi kommer betala ca. 7500:- för vagn och då ingår ju inte ens en åkpåse...
Ja jag norpade den när vi va dä sist...eller rättare sagt, sambon gjorde det.
-
Nej, den är långt ifrån Gratis men så jäkla dyr tycker jag inte den är....EL Duo Edgen går ju på över 7000:- den också. Men andrahandsvärden på Buggan är väldigt högt att man inte går så mycket minus när man ska sälja.
Ja min längtar ju också....bara det att han är så jäkla praktisk av sig. Och enligt honom är det inte idealiskt att skaffa barn när man pluggar, men men...man kan inte få allt
Ja att låta dme inse hur roligt det vore, i sin egen takt, är det bästa!
Ja fokusera på längtan, aldrig hoppas på tjuvstart. Blir det tjuvstart så blir det, hoppas man för mycket blir man bara besviken.
Måste tyvärr lägga mig nu
Sussa sött Fröken!
-
Hej tjejer!
Usch idag är det INTE min dag. För det första hade vi lektion idag och jag var tvungen att hålla muntligt föredrag - hatar sånt. Sen ska jag cykla bort till biblioteket och låna en bok jag måste läsa för att få betyg. Hmm hade inget körkort eller lånekort på mig. Får cykla hem och hämta det, sen tillbaka till biblioteket där kärringen talar om att Nej, du kan inte låna för du har en skuld på 280:- här. Öh, va? tyckte jag...vet till 100% att jag betalat den skulden. Så jag fick cykla en extra vända till Akademibokh. och köpa den satsans boken...där smet jag int epå Konsum och köpte värmpizza och godis *uscha* Ska jag tillägga att det ösregnar ute och jag är måttligt blöt just nU?
et var lite om min crappy day....läget med alla andra Syltfiskar?