Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Fröken85 skrev 2007-04-23 23:16:28 följande:
    Ja det framsteget har jag ju oxå lyckats med... Det va "om 5 år" från början, sen "när du slutat skolan", sen "om två år", sen "om ett år" och det är ju då januari som är spikat. Men jag vill ha en vårbebis ju... Men får väl hoppas på en höst/vinterbebis 08-09...Det är ju bara så surt att det känns så långt att vänta. Men jag tycker ändå att tiden går ganska fort. Även om varje dag känns dkitjobbig för att man längtar så tickar ju dagarna ändå på lixom... Maj snart ju!
    Ja och vår längtan och vårt bebistjat här inne lär ju inte blir mindre när alla, en efter en, börjar försöka. Är nog en underdrift att säga att de flesta av oss kommer bli besatta av ÄL-tester, grav.tester, vitaminer och annat skoj....
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-04-23 23:25:14 följande:
    Ja, jag tror ju inte längtan efter plusset är mindre än längtan efter försöken... Troligtvis mkt mkt större. Men vi får väl bara försöka stötta varann och försöka lugna varandra i den totala bebishysteri som troligtvis kommer råda.Jag har ett par gravtest liggandes här hemma. Hoppas att de inte hinner bli för gamla innan det är dags... Borde köpa ÄL-tester oxå..
    Haha....kommer nog få mycket stöttning och uppbackning här inne, på gott och ont Ibland vore det nog bättre om man isolerade sig nån stans utan internet och TV...utan FL vore inte bebislängtan liiiiika stora. Tror jag. Nog. Kansnek.... *ler* Man skulle iaf inte tänka på det lika mycket.

OJ finns det bäst före datum på grav.testen?!?!!
  • enlitenbitkaka

Vad duktiga ni är som äter vitaminer! Tycker det e en hel djungel...en del vitaminer måste ju tas tillsammans med andra vitaminer för att "funka".

Kommer dock käka mycket folsyra när det blir dags

• enlitenbitkaka

Men tror ni det argumentet funkar?!  "Älskling, vi måste börja NU innan grav.testerna går ut"

Ja ikväll bli det till att sitta upp till iaf 2-tiden....vågar inte lägga mig för tidigt när sambon jobbar natt. Hatar att sova ensam och e mörkrädd som attans...*skäms*

• enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-04-24 00:08:12 följande:
    lusse: Vad bra att du ska vara uppe sent, då kan vi hålla varandra sällskap. Jag har vänt på dygnet så jag kan inte sova.
    Hihi...hur har du lyckats vända på dygnet då?
  • enlitenbitkaka

Ja jag gillar inte att vända på dygnet egentligen....men så går det med skiftarbetande sambo och en mörkrädd jag som sitter vid FL

Jag pluggar tre kurswr på distans och den fjärde som vanligt så jag har tre lektioner i veckan

Hur va det nu....skulle både du och sambon plugga eller va det bara du?

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-04-24 00:29:52 följande:
    Jag är också vaken. Har suttit och läst i en tråd "värsta sexet" Riktigt kul att läsa även om det ibland varit lite synd om killarna - det är ju nästan bara tjejer som skrivit.
    Haha.....den tråden med killen med pizza-racern som pratade med snoppen och kallade den "bästis"?!
  • enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-04-24 00:39:03 följande:
    lusse: Det är bara jag som ska plugga, vilket är ganska skönt tycker jag. Vad skönt med tre lektioner i veckan, det skulle jag också vilja ha. Först tyckte jag att det var skönt att plugga helt på distans men nu saknar jag att träffa folk och ha en lärare som kan hjälpa till. När är det tänkt att du ska vara helt klar med alla kurserna?
    Ja här ska vi plugga båda två och varje dag får jag kalla fötter och tänker....kommer vi fixa det samtidigt som barn....både med ork och med pengar.

Ja jag gillar att va i skolan framför att plugga på distans men jag söker jobb också så skulle jag få något så blir det svårt om jag inte läser på distans
  • enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-04-24 00:43:24 följande:
    lusse: Klart ni fixar det, det kanske kommer bli lite kämpigt ibland och ni kanske inte kommer ha råd med allt ni vill ha men det är klart att ni klarar det! Inga problem!Vad söker du för jobb då?
    Söker ALLA jobb Flera om dagen i alla möjliga branscher...tyvärr har jag bara vara från butiksarbete och är inte så attraktiv när det gäller jobb på industrier osv. Synd för det är bra betalt.

Ja jag har räknat och vi kommer ha råd men det blir inget sparande av barnbidrag inte... Nu har vi ju bara mina 7200:- och sambon får bara ut 11-12000:- på sina 75%...då äter vi ute flera ggr/vecka, kan spara några tusen....varje månad. Så tar man bort sparandet och uteätandet så landra vi ung. där vi hamnar som pluggande med barn

Vi har sgat att vi pluggar....känner vi att vi fixar det med tid och ekonomi så blir det bebis. Känner vi att de inte funkar alls så avvaktar vi.
Svar på tråden SYLTFISK