• Frila2

SYLTFISK

Ahh, jag blir vansinnig!
    Gick och lade mig vid 02 ungefär och satte klockan på 09 eftersom de kommer hit från markisföretaget idag på fm. Tror ni jag har fått sova någonting? Nej, jag har haft två busiga katter hemma som terroriserat mig. De brukar busa på nätterna men eftersom balkongdörren varit öppen så de skulle kunna gå ut har jag haft sovrumsdörren öppen så jag haft lite koll. Katterna har pratat, sprungit, hoppat, ropat på varandra, jamat, lekt, vält saker, hoppat upp i sängen med diverse leksaker och jagat varandra fram och tillbaka hela natten. Jag har nog varit uppe 10 gånger inatt för att kolla var de är och vad de vält/gjort sönder.  
    Gud vad kul det ska bli att vara på stan hela dagen - är redan trött *suck* 

Nu kom sambon precis hem från jobbet och ska sova vilket innebär att jag måste hålla koll på katterna som fortfarande är vakna. Ska de inte sova snart?! 

• Frila2

Thulan: nej, jag kom aldrig iväg. Hade varit i stan i tre timmar innan jag skulle gå dit och då orkade jag faktiskt inte. *skäms lite* Ska försöka skärpa till mig och göra det imorgon istället.  Teoripaket på distans? Ska kolla upp det jag också.. Positivt är att sambon också ska ta körkort någon gång i framtiden. Vi kan ju plugga ihop då.

Nej, nu ska jag se ett avsnitt på min criminal minds-box. Kollade förrut på gilmore girls från den boxen och ska köpa CSI också någon dag. Har blivit frälst i tv-serier helt plötsligt.

Godnatt, hörs imorgon (håll tummarna för att katterna är lugnare inatt så jag får sova).

• Frila2
    Thulan skrev 2007-06-14 23:00:24 följande:
    Vad gör ni tjejer? Nån som är vaken?
    Självklart är jag vaken. Sitter på jobbet.
    Hur har du haft det?
  • Frila2

Kul att det är fler vakna.

Lusse: inte lätt med så dubbla budskap. Hade blivit galen. Man (läs: jag) vill gärna har klara besked så man kan börja planera och ordna.

Gud va små ni är allihop! Är jag enda tjockisen? Är 170 och väger.. eh.. första siffran är en 8:a. Mer behöver ni inte veta

• Frila2

Har föresten varit och kollat mina ögon idag.
    0,9 på höger, 0,9+ på vänster och 1,0 på båda. Vet inte vad det bästa är men man måste ha högre än 0,5 på båda för att godkännas utan glasögon. Så det var helt ok, inte perfekt och hon tyckte att jag kanske borde fundera på glasögon så småningom. Tänker jag INTE göra. Jag passar inte i glasögon och linser är inget alternativ så länge det är 5 månaders pollensäsong.

• Frila2

Thulan: kul att jobba lite extra. Jag har inga problem med att vända dygnet men då kan jag iof sova hur mycket som helst.

Lusse: ja om man ska plugga och läsa mycket är det kanske bra att använda dem. Akta så du inte får väldig huvudvärk. Jag upplever inte att jag ser så dåligt. Det kan vara någon gång när jag tittar efter ex nummret på bussen som kommer långt bort på vägen som jag inte kan se men annars så märker jag det inte så mycket.

• Frila2

Thulan: jag frågade på synoptik när jag ändå gick förbi och de hade en tid dagen efter. Tror du att du har några synfel då? Fick full pott på att säga om pricken var på höger eller vänster sida så det klarade jag iaf.

• Frila2

Jaha, då förstår jag. Du använder inte linser då? För om man anväder glasögon eller linser så ska man väl göra testet för utan och sedan med korrektion (stavning?)
    Jag gjorde också testet för måånga år sedan inför förra körkortstillståndet men då var jag 16 år så det är ett tag sedan

• Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-06-14 23:31:42 följande:
    Frila: Ja så länge du inte lider av det så. Jga fick glasögonen pga att jag fick just ont i huvudet i skolan...Thulan:Ja, det undrar jag också Jag vill börja nu i sept/okt men han vill TIDIGAST nyår.... Nu blir det rörigt, han vill eg. NU men känner att han inte kan börja förän han ser om han klarar av utbildningen. Han har lite dåligt självförtoende sen han hoppade av Chalmers.
    Måste vara riktigt jobbigt att vänta på honom men det känns ganska logiskt att vänta så han hinner känna efter om det är rätt utbildning för honom. Precis som att jag vill börja nu men det är inte rätt i tiden eftersom vi inte vet om sambon har något jobb i höst.
  • Frila2
    Thulan skrev 2007-06-14 23:37:48 följande:
    lusse: Ja jag trivs ganska bra med min vikt, är smal men har fortfarande former. Men några kilon till skulle som sagt inte skada, men tyvärr får man ju inte själv bestämma var de kilona ska sätta sig på kroppen, de har ju en tendens att hamna helt fel Nån regelbunden mens har jag inte, har knappt mens alls, har tidigare trott att det berodde på min vikt men nu "vet" jag att det inte är så. Tidigare åt jag väldigt dåligt och då hade jag ingen mens, nu äter jag som sagt väldigt bra men har fortfarande ingen mens så det problemet beror nog på något annat.
    När ska du börja medicinera för att få igång ägglossningen då?
Svar på tråden SYLTFISK