SYLTFISK
Lusse: vet precis hur jobbigt det är innan man lärt sig rutinerna. Om du glömmer en postlåda så kan jag garantera att du inte är varken den första eller sista som kommer göra det.
Lusse: vet precis hur jobbigt det är innan man lärt sig rutinerna. Om du glömmer en postlåda så kan jag garantera att du inte är varken den första eller sista som kommer göra det.
Lusse: att man kan prata om samma sak och vara i princip överens och ändå inte förstå det. Lyckas med det ibland här också.
Cia: det är väl så att vi pratar om det som konstant rör sig i våra huvuden och för någon som inte har kommit lika långt i planeringen och tankenupplevs det som tjat. Jag kanske nämner det någon gång per vecka och det räcker för att sambon ska tycka att det är för mycket. Sedan är det ju så att männen ofta vill känna att de är de som kommer på den där bra idé och om man alltid pratar om det så har de ingen möjlighet att överraska med att ha köpt/tänkt på/gjort/förberett någonting.
Cia: försök att inte prata om det på de närmsta helgerna så kanske du får en annan respons från honom sedan.
Hejsan syltfiskarna. Eller godmorgon är det nästan för mig, vaknade 16:15
Har sovit gott kan man säga. ![]()
Visst är det så att längtan är outhärdlig vissa dagar. Idag är en sådan dag. Pratade med mamma i telefon igår i fyra timmar!
Vi lade på vid 02. Vi har 6 kilometer att åka hem till dem så det är ju inte så att vi inte träffas. Vi pratade om allt jobb, döden, barn och förlossningar. Det visade sig att mamma har haft två otroligt lätta förlossningar. Hoppas att det är ärftligt. Vid första förlossningen kom hon in till förlossningen och var 10 cm öppen direkt. Den andra tog 2 timmar från första värken. 10 minuter krystvärkar.
Mina katter inte så smarta, den lilla katten (som väger 4,8 kg) lade sig precis med magen i vattenskålen - söta lilla pucko.
Vad har ni haft för er idag?
Lusse: det var inte snällt. Stackars din mamma och då hoppas vi verkligen att det inte är ärftligt.
Måste vara så att katterna tycker att jag ska släppa ut dem på balkongen eller något. Det var riktigt synd om dem när det var så väldigt varmt förra veckan, de lekte inte på tre dagar, de vara låg och sov. Mina bebisar... Men nu har de kompenserat för detta några dagar. Hjälp vad de kan springa. Nu jagar de varandra fram och tillbaka.
Vägde dem idag förresten, Vinci väger 5,9 kg och Nozzo väger 4,8 kg. Stora killar nu.
Jag vill föda vaginalt, undvika snitt om det går. Är inte alls rädd för förlossning just nu, ser mest fram emot det. Det kan iof ändras när det är dags
Ang. pillren tycker jag faktiskt att du har rätt. Det är din kropp och du slutar med p-piller när du vill. Det är faktiskt inte bra att äta hormoner. Vill han använda skydd så är det hans uppgift. Jag slutade med p-piller i dec förra året och det hade sambon ingenting att säga till om. Bara att acceptera.
Visst är de stora mina katter. Men den rasen bli väldigt stor. Vuxna hanar blir mellan 5-8 kg så mina är inte jättestora, men de är ju långt i från fullvuxna. Mina är innekatter. Hade utekatter tidigare och jag tycker bara det är ok med utekatter om man bor en bit ifrån gator och vägar. En jag känner har utekatter och de bor 15 meter från en stor väg. De har förlorat två katter där men kan inte ens tänka tanken på att ha katterna inne. Suck, stackars katter som riskerar att dö varje dag.
Ja, jag är mer nervös för första tiden med ett spädbarn än för förlossningen. En på jobbet fick sy jättemycket men sa att det var helt ok efter någon vecka.
Vi kör med säkra perioder samt kondom när det behövs. Avbrutet är ett alternativ, varken för sambon eller mig. Och det handlar inte om risken för graviditet
Ja, i villaområden är det alltid klagomål på katterna, måste säga att jag tycker hundarna och hundägarna är mycket mer irriterande än utekatterna hos oss. Blir förbannad på människor som går med okopplade hundar när de möter folk. Ett par var ute och släppte lös sin valp precis när jag gick förbi. Jag sa helt enkelt till dem att jag tyckte det var en dum idé eftersom de såg att jag kom gående, valpen var ursöt men hoppade och studsade mot mig och de har ingen aning om jag är rädd eller inte. Jag är inte alls rädd för hundar men de har hundägarna ingen aning om. En kompis till mig svimmar av rädsla när en lös hund kommer för nära. Det är jättejobbigt för henne att vara ute på sommaren.
Ja, tänk om man tappar bebis, glömmer amma, blir föör frustrerad när bebis skriker hela tiden... Usch.
Ja, du kan ju verkligen hoppas att han inte orkar med kondom. Min resonerar att han hellre har kondom än inte sex alls. Sedan måste jag erkänna att det är rätt bekvämt efteråt om man haft kondom
Det är ju var man släpper lös hunden som är det viktiga. På en skogspromenad där det inte är massa folk så är det väl självklart ok. har ju gjort så också när jag och en kompis gått ut med deras hund. Men här går hundarna lösa mitt utanför mataffären etc. Och det syns vilka som har koll på hunden och de som inte har det. En som bor här har aldrig koppel på sin hund men hunden går också fot hela tiden. Aldrig sett den hunden längre bort än en meter från husse.
Lusse: vilken gullig hund ni verkar ha.
Vi måste absolut ta en Gbg-fika. När kommer du hit?
Fi: avungsjuk, vill också gå på bebismässa!