• Frila2

SYLTFISK

Härligt med semester Cia. Längtar till min semester redan trots att det är en hel månad kvar.

Ang. Matilda så skrev jag en liten varning innan så ni visste vad det hanlade om innan ni klickade på länken.

Yoyna: hammare kanske jag skulle prova med Vilket tips! Bra att det inte var någonting.
    Jag brukar inte lägga mig i liknande trådar som den jag länkade till men jag blev verkligen irriterad när folk började beklaga TS död. Hade jag inte verkligen vetat att det hon skrev inte stämde hade jag inte vågat mig på skriva någoting men nu var det så mycket fel och orimliga sakar att jag höll på att bli vansinnig. Nu har hon dessutom tagit bort både bild och presentation så visst verkar det vara påhitt alltihop. 

Skrutt: förstår att bebislängtan inte blir bättre om sambon sitter med en så liten bebis i famnen... 
    Bra att du ska ta provet på knölen. Får jag frågar var den sitter? Hade jag hittat en knöl i bröstet hade jag antagligen ringt vår överläkare hem direkt men eftersom det sitter i nacken så intalar jag mig själv att det inte kan vara någonting farligt. Den har dessutom minskat rejält sedan i fredags så det är säkert ingenting alls. Ska ändå fråga när jag träffar någon av läkarna. 

• Frila2

Men, vad kul att så många varit här!.

Thulan: jobbigt med alla som är gravida och/eller har barn. Det spelar ingen roll att man planerar man är ändå utanför i de situationerna. Huset låter ju underbart, hoppas att det är lika fint inne men det låter ju verkligen som ett perfekt läge.

Lusse: låter som om ni hade en fin förlovningsdag och vädret är inte allt. När G och jag förlovade oss var det -16 grader och man kunde nästan inte gå ut

Jag hade definitivt räknat mensen från första dagen med blod.

Skrutt: ja, ok. Det låter verkligen som en fettknöl om du kan flytta den så mycket. Min är fast och sitter i muskeln känns det som.

Fröken, redan skrivit i den trådet

• Frila2

Hejsan.

Trist att vi tappat en syltfisk.

Skrutt: Värme?? Va?? Här har vi ösregn och kanske 15 grader.

Själv ska jag inte göra så mycket idag. Sambon ska iväg till jobbet nu så det blir bara jag och katterna ikväll igen, tredje kvällen i rad. Ska se Gilmore Girls men ingenting annat vad jag vet.
    Har varit på expert och lämnat in våra högtalare till datorn som gått sönder. Fick dem i julklapp och de gick sönder i maj redan. Vi provade dem i affären idag och konstaterade att de inte funkade och då fick vi helt nya högtalare så vi slapp lämna in dem på lagning och vänta skitlänge (brukar ta flera veckor innan de är klara) så nu har vi ordentligt ljud på datorn igen. De hade verkligen inte behövt byta ut dem direkt så som de gjorde så det var riktigt snällt.

• Frila2

Oj, det har hänt mycket här på några dagar. Har inte varit så aktiv men ska skärpa till mig

Cia: spännande, när ska du testa? Klart du får hänga här om du är gravid, hur kan du tro någonting annat?

Håller med er om att 08-tråden har urartat. Skrivit i den också. Jag tycker att det är helt ok om man tjuvstartar och startar några månader innan 08 men om man nu, ett halvår innan det blir 08, är på 6:e försöket då får man hitta en annan tråd. Tjejen har ju kanske startat innan 07 t o m. Sedan håller jag helt med om dagisnivån som blev men om jag får vara lite tasktig blev jag inte förvånad över vem som kläckte de härliga kommentarerna.

Vad har ni andra gjort idag då. Jag har kollat på gilmore girls och sitter nu framför dator och lyssnar på musik på youtube. Har ätit väldigt god kinamat, mmm.. Ska jobba helgen så har helg idag istället

• Frila2

Min längtan har minskat lite. Vet inte varför men den kommer väl tillbaka om några dagar. Är rätt nervös, har precis anmält mig på bilskola. Usch, ångest. Men de har inga körtider förrän tidigast om 4 veckor så jag kommer inte behöva köra förrän då.

Om det går in en CC med citykorg så låter det ju riktigt bra!!!

Ibland funderar jag på hur vi ska ha råd med bil och barn eftersom vi nu har räkningar på 10 000 varje månad. Samtidigt lägger vi undan 5000 varje månad men det vill jag ju fortsätta med om det går. Eh, massa saker som jag funderar på. 

• Frila2

Jag har många trådar i mina favoriter och många som jag följer regelbundet men jag skriver inte i någon så mycket som i syltfisken. Läser regelbundet i bla en tråd för ssk, fristapo - stavningspolisen, sämsta sexet och en tråd om tatueringar. Men den första som jag läser när jag loggat in är ju såklart syltfisken!

Så konstigt hur fort det kan svänga, hur man mår. Just nu har jag ingen (nästan) längtan alls och känner mig totalt överflödig här i tråden (sorry). Jag har inget körkort och ingen bil och jag kan inte hänga med på diskussionerna kring bilköp då jag är totalt puckad när det gäller sånt. Sedan är jag betydligt mer överviktig än ni andra och känner verkligen inte för invägning och gemensam bantning så då hänger jag inte med i den diskussionen heller. Sedan är jag så knäpp att jag inte tänker så jättemycket på vad jag ska köpa senare när det kommer en bebis, jag är inne i en period då jag tycker att det är så långt fram att jag inte behöver fundera på sånt och min skrockfullhet (staving?) gör att jag inte köper några bebisgrejer innan jag är gravid. Nu har jag klagat färdig, tänkte bara förklara varför jag inte har skrivit så mycket de senaste dagarna. Ni behöver absolut inte tycka synd om mig, det är inte därför jag skriver utan bara för en förklaring.

• Frila2

Lusse: visst blir det så att man snöar in på barn, inte så konstigt egentligen men som sagt så är man ju mer intresserad vissa dagar. Ja, sämsta sexet är verkligen såå himla rolig.

Cia: trist, låter inte kul men vänta och se.

• Frila2

Måste vara svårt att inte tänka på det och försöka fokusera på någonting annat men ju mer du tänker på det desto värre blir ju väntan tyvärr. 

• Frila2
    Vad har du tänkt göra på dan då? När är BIM eller FUM som jag hellre kallar det (  )?
    Jag ska spendera helgen med att jobba, åh vad kul. Eller nåt... Usch, har ingen lust. Vår avdelning slås ihop med en annan avdelning på sommrarna så nu ska vi inte ha våra patienten utan mestadels den andra avdelningens. Våra får inte plats eftersom de är så mycket större tryck på den andra avdelningen. *Blä* 
  • Frila2

Cia: men stryka är det tråkigaste man kan göra ju... Dessutom ger det stor plats för musik och dagdrömmar = farligt. Eller jag är en sån som gärna har på min favoritmusik och dagdrömmer när jag ska göra någonting tråkigt, dammsuga, åka spårvagn, gå promenader själv etc men du kanske inte brukar göra så

Ok, igår. Förstår att du börjar fundera. Själv får jag alltid mens exakt på dagen eller dagen innan, har kanske haft försenad mens en gång på 1½ år.

Jag har semester om en månad ungefär. Jobbar 12 pass x 10 timmar = 120 timmar innan semester. Deprimerad!

Svar på tråden SYLTFISK