Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Cia80 skrev 2007-05-31 16:53:14 följande:
    Hämtmat Själv e jag grymt sugen på thaimat...
    Fröken85 skrev 2007-05-31 17:11:43 följande:
    Kan ju nämna att han inte ville ha tid med mig innan jobbet....han vill ha tid framför sin älskade dator Han tillbringar löjligt mycket tid framför sin dator och det e OK iom att det är hans intresse men ändå....*morr* Nu har han iaf bett om förlåt för att han började bråka och så...men....ja ni vet

Tycker att när man är sambos så ställer man upp för varandra, både på gott och ont....ut that's just me!

Såg också det på TV tror jag....hon som va istället för Oprah? Rachel Ray eller nåt sånt? Väldigt pratglad....
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-05-31 17:30:11 följande:
    lusse,Jag fasar lite inför när vi ska bli sambos. Visst vi hjälps ju åt med hemmet på helgerna, men nu ska man samsas varje dag, uj uj uj
    Ja hoppas jag inte skrämde dig Vi är för det mesta ganska överens och fredliga men alla har ju dåliga dagar...

Förresten: Är inte det här coolaste caketoppern någonsin? http://www.tartpinglan.se/images/galleryImages/fig-simpsonsbrudpar1.jpg
  • enlitenbitkaka

Ja det är jobbigt att inte kunna ses varje dag! Första gången när vi blev tillsammans bodde han 1h bort, sen bodde han ca. 2h bort andra gången...kan ju säga att vi flyttade ihop ganska snabbt Var ju tortyr att ha honom såååå långt bort.

• enlitenbitkaka

Ja det e trist med vardagsbråk....däremot är det roligare när man blir sams igen

Läste förresten en tråd om att IKEA gjort om sina spjälsängar, dem har nu samma bäddmått som alla andra sängar istället för sina egna konstiga! Däremot e ju allas favorit Diktad borta verkar det som...

Läget med Skrutt och resten av tjejerna ikväll då?

• enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-05-31 22:29:16 följande:
    Hej Lusse!! Trevligt med lite sällskap! Ja visst är det mysigt att bli sams igen. Kul att ni fått ringarna, provat den? :D Vad bra att de gjort om måtten, det underlättar ju lite!Jo tack med mig är det ok, känns dock som om jag håller på att bli sjuk, vilket jag ABSOLUT inte har tid med när det är examensfest och tenta på g men jag hoppas det är falskt alarm. Själv då?
    Ja har ju suttit här ensam hela kvällen så det e skoj när ni kommer in och håller sällskap Att bli sams är bäst, blir nästan som nykär igen...! När man inser hur dum man var

Usch för förklning. E de bara jag eller e ALLA sjuka just nu?!

Sambon jobbar natt så ja e ensam och underhåller mig på FL och BT Trött, med huvudvärk...vet inte vad jag ska ta mig för riktigt...
  • enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-05-31 22:33:18 följande:
    lusse: Känner igen de där bråken. Här hemma gör jag i stort sätt allt och så fort jag ber honom att hjälpa till så får jag höra att det typ är mitt jobb bara för att det är han som tjänar mest och betalar mest. Jag ska erkänna att jag kommer väldigt billigt undan men jag ska ändå inte behöva vara hans hushållerska. Visserligen är jag ju ledig nu och jag har inget emot att göra mycket hemma eftersom det är jag som är pedant, men att bli tagen för given hela tiden gör mig galen. Hur blir det sen då om 5 år när man själv jobbar heltid, har 2 barn som ska tas hand om + ett hem. Det är konstigt egentligen att det fortfarande, år 2007, är kvinnorna som gör det mesta i de flesta hemmen.
    Låter som vi har det ganska lika Jag har som sagt inga problem med att göra lite mer med tanke på situationen men när han tycker synd om sig själv och tycker han bör få sitta vid datorn de tre timmarna innan jobbet samtidigt som jag ska diska, tvätt och torka hunden.....nähäh! Den går inte

Har sgat det till honom; Hur ska det gå när båda pluggar? Ska jag göra allt då också? Nej, då ska han hjälpa till mer och göra hälften säger han. Vi får väl se
    Är ganska medveten om att jag kommer ta mer ansvar för framtida barn....men på den punkten är han stenhård att han vill ha det helt jämlikt. *ehrm*
  • enlitenbitkaka

Hej tjejer!

Blev jättetrött igår och däckade i soffan.....*zzznark*  Idag har jag varit och hämtat ut mitt slutbetyg! Ingen sensation betygsmässigt men jag har iaf äntligen ett slutbetyg!

Vad spännande det där om p-piller och MF, ännu ett skäl till att sluta med piller tidigare än starten

Skriver också upp mig på "Vara hemma och uggla"-lista, har INGET att göra....

• enlitenbitkaka
    susannapanna skrev 2007-06-01 17:01:14 följande:
    Jag har precis bakat en kladdkaka så Daniel (sambon) blir glad när han kommer hem från KTH! Jag har glömt hur man tar det lungt på en fredagskväll efter en stressig termin!
    Käner igen det där....sitter här som ett fån, inget att göra! Ingen ångest över prov och inga uppgifter att slita sitt hår till. Vad sjutton gör man när man har "sommarlov" som 23åring?
  • enlitenbitkaka
    susannapanna skrev 2007-06-01 17:25:19 följande:
    Jag har oxå "sommarlov som 23-åring"! Känns helknäppt. Jag vet inte hur många gånger jag traskat ut till köket och torkat av diskbänken bara för att. Och kollat mailen. Och plockat några torkade blomblad från krukväxterna... Haha, vilken knasboll man känner sig som!Tänk sen, när man får vara hemma och lära känna ett litet hallonskrutt... myyyyysigt.
    Hemma och hemma...jag ska ju fortsätta plugga efteråt e det tänkt We'll see....tanken känns inte så lockande just nu. Vill bara va hemma i ett år med min skrutt(a) och mysa.
    vet ju inte hur vi ska göra iom att båda pluggar.

Jag är gärna hemma hela tiden men vill gärna att sambon också ska va hemma. Vilket han vill också men vet inte om han vill ta ett så stort avbrott från studierna...
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-06-01 17:22:14 följande:
    Ehh, sover!? Eller så går man på stan, tar en fika, kollar på folk, hyr en film eller sju och bara slappar i soffan.
    Just det....glömde Frila *ajjabajja* Ska va riktigt negativ: det regnar ute, alla kompisar e upptagna, sambon jobbar, vovven vägrar gå ut, videouthyrningen har bommat igen = jag måste ta mig till andra sidan stan......så jag stannar nog kvar här med laptopen i knät och FL på skärmen
Svar på tråden SYLTFISK