Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Ja instämmer...har ni gett upp hoppet tjejer?

Thulan skrev 2007-06-04 22:10:57 följande:
    Vad har ni för er tjejer? Tycker inte att det är något drag i tråden längre
    Ja dem är ju bebisar, inte avfallskvarnar....hur mycket kan dem skita ner liksom?
    Cia80 skrev 2007-06-04 16:14:21 följande:
    lusse,Exakt Funderade först på om vi skulle ha hel skinnklädsel just eftersom vi ska ha barn sen, men sen tänkte vi att det kommer ju funka ändå.Funderar på om jag ska ta en tupplur, annars kommer jag väl somna runt 19 ikväll
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Nej, måste va jätteroligt! Kommer bli lyrisk över vår "na" bil även fast det nog blir en gammal 745.... Vill ta lån och köpa en nära ny bil när jag har pluggat färdigt men sambon vägrar va med på det, så då får jag ta ett själv...han är principiellt emot att ta lån på bilar *mutter*

Ja här hoppas jag på komb. dop och bröllop. Kyrkan är ju bokad till midsommarafton -09 så bebisen får skynda sig

Cia80 skrev 2007-06-04 22:19:47 följande:
    lusse,Det blir nog bra. Men jag har fortfarande inte fattat att vi verkligen har köpt en bil! Nu är inte längtan efter bebis så jättestor, längtan efter bröllop är desto större. Fast om man får tro sambon så kommer bebis innan bröllop
  • enlitenbitkaka

En liten road-trip då kanske? Underbart att köra ny bil....lukten, ingenting kärvar... Japp sambon ringde och bokade kyrkan nästan direkt! Klockan tre på midsommarafton -09 *glad* Men är åtålig, vill börja planera NU!

Cia80 skrev 2007-06-04 22:30:25 följande:
    lusse,Ja, det är det verkligen! Förhoppningsvis får vi bilen lagom till semestern. Så det får väl bli en liten bilsemester i Sverige Åh, så ni har bokat kyrkan *avis*
  • enlitenbitkaka

Jaså, är han också emot lån? Det enda F kan tänka sig att ta lån på är boendet...*suck* Men jag får väl va glad att jag har en så ekonomisk man, när jag är raka motsatsen! Impulsiv och med ett ekonomiskt sinne som liknar en bilolycka
    Kommer ALDRIG köpa en helt ny bil, däremot en som är ca. ett år ungenfär.

FiL81 skrev 2007-06-04 22:35:12 följande:
    hehe, känner igen det där. Sån är min man oxå Bilen som vi har nu (vilken är relativt "ny", från 02) har vi inga lån på, men vi båda är lite sugna på en större bil tills familjen går från två till tre! Dock är mannen superbestämd med att om vi köper en ny bil, så ska vi inte ta nå lån på den. Förstår honom till viss del - men är samtidigt toksugen på en större bil NU. Tror det blir svårt att fixa det tills bebis kommer.
    Ja jag planerar ju i huvudet redan nu.....om allt går enligt planerna kommer man ju ha ganska fullt upp av annat i iaf ett halvår innan bröllopet Vet vilka blommor jag ska ha, vilken typ av klänning, tårta, lokal osv. och kyrkan är som sagt redan bokad.
    FiL81 skrev 2007-06-04 22:36:06 följande:
    Lusse: klart du kan börja planera redan nu! Två år kommer gå såååå fort ska du se
  • enlitenbitkaka

Men drömmen om en liten knatte i sanden i Thailand då?

Nej har heller inga Gudbarn och mina syskon är 9 och 15 så jag hoppas dem väntar med barn ett tag!!! Har redan bestämt Gudfar till mitt första barn, finns inga alt. - min tre år yngre kusin Robert! Även han som ska få äran att baka bröllopstårtan....nice med en konditor i släkten, mindre nice för figuren!!

Cia80 skrev 2007-06-04 22:42:50 följande:
    lusse,Ja, det får det nog bli Åh, själv vet jag inte hur det blir med bokning och så. Vi har ju pratat om att gifta oss i Thailand. Men sen vet vi ju inte när bebis kommer, så det är ju jättesvårt att boka. *Svammel*Sambons brorsbarn ska döpas i augusti. Fick nu veta att sambon ska vara gudfar. Jag kan inte hjälpa det men jag blir så avis. Jag har inga syskon så jag kan inte bli moster/faster och jag har aldrig fått frågan om att vara gudmor.
  • enlitenbitkaka

Er tårta låter jättegod! Törs man erkänna att man aldrig ätit panacotta när man lever på 2000-talet? Ja såg björnbären i din bukett, var jättefin! 
    Som det ser ut nu, hinner säkert ångra mig:

Bukett: www.gamman.se/UserGalleri/%7B8D9EE455-186D-871B-2315-FA62155395B8%7D/%7B3F3BA889-4291-324D-5648-B59559963863%7D.jpg
    (dock inte lika stor)

Tårta: www.gamman.se/UserGalleri/%7B8D9EE455-186D-871B-2315-FA62155395B8%7D/%7B52553A1B-6523-5479-797A-67B8722FDA85%7D.jpg

FiL81 skrev 2007-06-04 22:47:07 följande:
    Lusse: vad blir det för blommor och tårta? ååå blir sååå sugen på tårta nu I sommar ska vi åka till konditoriet som gjorde vår bröllopstårta och beställa en mindre variant av vår tårta och bara njuuuuta! Vår bestod av en botten av chokladbrownie (kladdig och tjock), därpå passionsfruktspannacotta, sedan ett lager med björnbärsmousse (hade bla Björnbär i min brudbukett och mannen heter ju Björn!), högst på ett vit marsipanlock och färska björnbär. Till tårtan serverades vit chokladsås. Oh gosh vad sugen jag blir nu!
  • enlitenbitkaka

Hur långt i förväg skulle ni behöva boka då? Är det mycket pappersexercis som ska ordnas?

Cia80 skrev 2007-06-04 22:55:12 följande:
    lusse,Den drömmen finns fortfarande, men som sagt det är svårt att boka nåt i förväg.
  • enlitenbitkaka
    Cia:  Men då kanske ni hinner ändå eller? Har börja resonera som så att det inte gör något om bröllopet inte blir någon prinsesssaga, bara vi gifter oss och att vårt barn är med
    FiL81 skrev 2007-06-04 23:03:21 följande:
    Ja jag älskar pioner....blir vita eller rosa, i en handbunden bukett med sidenband runt stjälkarna. Tur man kommer ihåg lite från floristutbildningen
    Ingen aning om vad det är i tårtan...hittar en utsida jag gillar så får kusinen komponera insidan själv ...han gjode en god chokladtårta till mig för några år sedan som var dekorerade på ung. samma vis.
    Mm gott! Kanske ska fixa lite panacotta till midsommar i år!
  • enlitenbitkaka

Klart du är gravid nästa år, det är vi allihop

Cia80 skrev 2007-06-04 23:14:19 följande:
    lusse,Ja, vi får väl se som sagt. Är jag gravid nästa år så vet vi ju ungefär när bebis vill ploppa ut och därifrån kanske bestämma när det är dags för bröllop, vad vet jag
  • enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-06-04 23:26:29 följande:
    lusse,Jag hoppas verkligen det.Skickade ett sms till sambon där jag skrev: Tänk om jag vore gravid på dopet. Dopet är i augusti
    det vore ju underbart! Gravid på ett dop...då får man verkligen utlopp för alla hormoner

Men vart är alla Syltisar? FL verkar ha åtgärdat seghets-problemet för tillfället iaf
Svar på tråden SYLTFISK