Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

presens konjunktiv skrev 2007-04-24 09:27:32 följande:
    Det låter som brevbärare eller möjligtvis paketutdelare.
    Ja jo det förstår jag Jag menade VART......iom att det står Örebro och Karlstad i rubriken. Hon som ska intervjua mig sitter i Örebro men ska intervjua mig i Karlstad.  Så här står det i rubriken, jobbet liger under Värmland på www.ams.se: Extraarbetare sökes omgående!; Proffice Sverige AB/Örebro; Karlstad; 070423
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Är elva, nästan 12 mil...enkel resa.

Karlstad är inte direkt staden man bara åker igenom, förutom när man ska till Norge och Oslo-hållet.

Vad jobbar du med nu då?! Eller är sådant hemligstämplat?

Lusse ska plugga, träna och förbereda sig inför imorgon.

• enlitenbitkaka

Ooh.....Hem till gården är ett av programmen man måste titta på när man är hemma! Gör du hela säsonger eller bara enstaka avsnitt av varje serie? Förlåt om jag är för nyfiken men det låter som ett himla spännande och varierande jobb

Ska ju på intervju för det jobbet imorgon

• enlitenbitkaka
    presens konjunktiv skrev 2007-04-24 09:51:21 följande:
    Sorry. Hade redan hunnit glömma att det var redan i morgon. Men grattis till intervjun!Jag gör mellan ett och fyra avsnitt i veckan. Det beror lite på. Det går för ofta för att en person ska kunna göra allt, men det blir inte bra när man bara får ett enstaka avsnitt.
    Ingen fara du...här inne skrivs det så mycket att det e konstigt att man lyckas hålla reda på alla

Nej, kan tänka mig att det är lättare nör man kan hänga med lite i handlingen?! Eller ni kanske inte tänker på sammanhanget?
  • enlitenbitkaka
    presens konjunktiv skrev 2007-04-24 10:00:41 följande:
    Jo, man måste tänka på sammanhanget, annars blir det så lätt fel. Och ja, det är mycket lättare när man hänger med i handlingen.Nackdelen är att jag har blivit helt Hem till gården-frälst.
    Haha.....Hem till Gården är faktiskt bättre än man tror. Även fast det är som i de flesta såpor, stereotyperna är så extrema.

Känns det inte konstigt att kika på TV'n (om du gör det) och se "din" text och ditt namn? För visst brukar översättarens namn visas sist?
  • enlitenbitkaka

Ja för en mamma är det nog häftigt att se sin dotterns namn på TV också Blir nog stolt när man vet att många just nu sitter och läser det som ens barn har gjort...

...fick en läskig tanke. De där bebisarna vi längtar efter, dem kommer växa upp och få jobb....inget dåligt ansvar man tar på sig

• enlitenbitkaka
    presens konjunktiv skrev 2007-04-24 10:22:17 följande:
    Fast vi pratade i går (what else is new ) och insåg att även om det är mysigt med bebisar, så är det inte det vi längtar efter. Det vi längtar efter mer än någonting annat är en treåring. De är så roliga i den åldern.
    Ja, det har jag märkt av - att längtan förändras och blir mer "mogen" hela tiden. I början var det att av gravid jag längtade efter, sen bebisen och nu efter de lite större barnen

Var en 1-åring och en 3-åring på dopet häromdagen. Och ettåringen var så söt....sprang runt på sina små ben och busade med sin morfar.
  • enlitenbitkaka
    presens konjunktiv skrev 2007-04-24 20:40:22 följande:
    Jag sitter och jobbar igen, efter tre avsnitt av Gilmore girls...
    Ah...kollar du på boxen?! Ligger du före eller efter avsnitten här i Sverige?
Svar på tråden SYLTFISK