• FiL81

SYLTFISK

jaha, då har det varit en sån där dag igen då man har missat en maaaaassa diskussioner här. typiskt... vi hade utbildning på jobbet heeela dagen. Är nu hemma och har hunnit med att dammsuga, dammtorka, sätta igång en tvätt och en disk. *stolt*

ska försöka ta mig igenom dagens prat...eller är det nån som kan sammanfatta?

• FiL81
    Yoyna skrev 2007-05-02 06:08:00 följande:
    Vilket underbart bröllop ni hade Fi, du var så fin och klännigen fantastisk!
    åh, tack Jo, det var min drömklänning det
  • FiL81

skrutt och lusse: å nu blir jag nog lite avundsjuk på er när jag hör att ni bara har tre kartor kvar...

själv har jag sju kartor kvar; en svensk (desolett) och sex tyska (lamuna) - den tyska ska dock ha exakt samma substanser som den svenska, så jag hoppas inte jag kommer känna av bytet - annars får jag väl lägga av med pillerna tidigare hehe!

• FiL81

Skrutt 83 skrev 2007-05-02 18:54:03 följande:

Fi: Jag kikade in på din sida, vad ni har det fint hemma! Klänningen var fantastisk och vilket vackert bröllop ni verkar haft!
    tack jo vi trivs riktigt bra här - önskar bara vi hade en trea istf en tvåa - blir ju bättre då när familjen ökar från två personer till tre hihi

oh yes, både bröllop och klänning var drömmar som verkligen gick i uppfyllelse! skulle vilja göra om det - om och om igen hehe
  • FiL81
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-02 19:09:07 följande:
    Fi:Såg lite nya fina hemma hos-bilder.....tidernas häftigaste balkong måste ni ha! Är det dyrt med boende i Tyskland? Och så fina ni var, verkar va ett riktigt drömbröllop ni fick uppleva! Vad är det för klänning du har?
    jo, balkongen är super, 10 kvm stor och söderläge! Boendet är ganska så dyrt här, men det finns iaf hyreslägenheter att välja och vraka på - inte som i Stockholm där det är helt omöjligt att hitta något att hyra.

Klänningen var en Aspera 27014 - den blev utsedd till årets klänning 2005!
  • FiL81

angående antal barn och tätheten däremellan...

tre barn vill jag ha - två tjejer och en kille eller två killar och en tjej...vet inte i vilken ordning, men jag är nog lite sugen på en tjej först, eller nä, kanske en kille äsch, jag vet inte, men tre ska det va!

om allt går som det ska så kanske nr 1 kommer i december 08 eller januari 09, då är jag 27, sedan vill jag nog jobba en del och köra två stycken till tätt ihop någon gång efter 30

kanske det kan bli en 09:a (då är jag 27 och har jobbat 2 1/2 år), en sen 2013 (32 år, jobbat totalt 6 år) och en född 2015 (eh, hur säger man då "en 14:a") då är jag typ 34 år

är det lite taskigt kanske att ha typ 5 år mellan de två första?

ojoj vad jag spekulerar *fniss* men det känns bra att kunna göra det här med er

• FiL81
    Yoyna skrev 2007-05-02 21:51:55 följande:
    Tycker inte det är tasktigt att ha fem år mellan barnen, då hinner man med det första ordentligt och när tvåan föds så får den nya lilla massor av ens tid eftersom den första klarar sig en del själv
    precis så har vi tänkt...eller jag då kanske - mannen vill ha tre barn direkt på varandra typ

efternamn är redan klart, då vi ju är gifta och jag har valt att ta mannens efternamn
Svar på tråden SYLTFISK