Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-06-26 11:17:00 följande:
    Lusse: Här är en till som somnade i soffan inatt... ajajaj i nacken....Okej, då blir det pökpåse för er ett tag då! Välkommen i klubben... Fast är det inte det bästför er att vänta till sept/okt så att om det skulle ta sig direkt så hinner du ju iallafall läsa klart två terminer?
    Jo jag är fullt nöjd med att ha det så här så jag slipper avbryta mitt i en termin...om det inte tar sig direkt kanske man måste göra det ändå men hoppas kan man ju Men jagär inte förtjust i idén om kondom ändå......pökpåse? *asg*
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Ja och jag vill klara av första året iaf så man har grunden klar. Sen ska man ju välja inriktning efter ett år...  Ja vi får hoppas att vi är fertila och har tur så det går snabbt

Läste en tråd där en blivande mamma skulle köpa bebisprylar för 32 000:-.....gosh! Jag tycker våra 15 000:- som vi har sparade är mycket!

• enlitenbitkaka
    presens konjunktiv skrev 2007-06-26 12:10:44 följande:
    Tja, Lusse, vi har *ingenting* sparat...
    Men ni kanske har en bättre grundekonomi än oss? Vi är ju blivande studenter båda två och har inte råd att lägga ut pengar på ex. barnvagn direkt... och sen så har manju nio månader på sig attspara sen också
  • enlitenbitkaka
    presens konjunktiv skrev 2007-06-26 12:17:36 följande:
    Bättre grundekonomi vet jag inte precis, men förmodligen högre inkomst. Vi kan nog inte bara hitta 32.000 sådär, men visst har vi råd att spontanköpa en barnvagn om det skulle behövas.
    Ja det var så jag menade Många kanske ha råd att köpa barnvagn ena månaden, kläder nästa osv. det har inte vi när det gäller "startpaketet"....*synd* Ska lägga undan det jag tjänar på mitt jobb ända fram till nyår, för att dryga ut mammapengen.
  • enlitenbitkaka

Jag byter ut alla mål mat men äter mellanmål i form av frukt. *fuskar* Och Fröken....duktig du är!

Ja 32k är MYCKET!!! Visst 6000:- för en vagn är OK men 7000:- för en spjälis?? När IKEA's fick bäst i test. Kläderna kommer bli Lindex, H&M och Kappahl till en början...och lite Tradera. Men saker som jackor osv. kommer bli Po.p. Jag är kvalitetsmedveten och köper ingen "skit" men är på samma sätt prismedveten - dyrt är inte alltid bäst.

• enlitenbitkaka

Fick två svar på min bilannons idag...en som vill byta den mot en mercedes och en som vill ge 20000:- för den, den ligger ute på 26 000.... Är jagdum som tackar nej till 20k eller?? Help me

• enlitenbitkaka
    Yoyna skrev 2007-06-26 14:02:42 följande:
    Va konstigt jag skrev... Jag menade ju att jag undrade om bytet var ett alternativ öht? Klart ni ska ha kombi! Kombi rules! (Fråga oss som har två fast vi inte alls har råd egentligen!
    Ja jag skrev ev. byte i annonsen.... Ville se vad dem erbjöd! Vad har ni för bilar?
Svar på tråden SYLTFISK