Vad gillar ni namnet Ivar?
Har svårt att hitta ett namn som skulle kännas rätt för en ev blivande son,men har nu fått upp ögonen för namnet Ivar.
Vad gillar ni det ris eller ros?
storebror heter Vilhelm
Har svårt att hitta ett namn som skulle kännas rätt för en ev blivande son,men har nu fått upp ögonen för namnet Ivar.
Vad gillar ni det ris eller ros?
storebror heter Vilhelm
Jättefint! Ian är finare
Gillar Ivar men föredrar Ivan
Ivar är en av IKEAs mest sålda bokhyllor. Gillar tyvärr inte alls det namnet!! Men det är ju bra att vi alla tycker olika!
Min numera 15 åriga lillebror heter Ivar. Nu passar det ju självklart o kan inte se ngt annat namn på min älskling, men när han föddes o namnet kom på tal... OJ va vi storesyskon,
(16, 15 o 12 år äldre) protesterade. De tog nog 6 mån innan vi slutade kalla honom lillebror...
Kan ju säga att han aldrig blivit retad el så vilket vi syskon var övertygade om att han skulle bli...
fiiint!!
ROS för namnet Ivar
Ros
ros
Det är originellt.... Bra med ett namn som inte är så vanligt.. Först tänkte jag Ivar... Nej..... Men om man lägger till lille Ivar.... Och smakar på det.. Så låter det sött....
Hårt och kallt men snällt... Lite konstigt att tycka så men ja, det är nog så jag känner för det namnet. Tänker dels på Ivar Kreuger, dels på en kompis baby och dels på en skolkamrat från lågstadiet.