• Trottoarbonden

magnetlås för lådor och skåp. Någon som provat?

Nu när lilleman har börjat öppna skåp och lådor i köket har vi tittat på olika varianter av lås. En variant som vi fastnat för är den som öppnas med hjälp av en magnet. Jag undrar nu om någon har provat. Är dom bra? Med "vanliga" spärrar kan ju barnet klämma sig genom att få in fingrarna i den lilla springan som ju måste vara för att man ska kunna låsa upp spärren. Men jag har förstått att klämrisken inte finns med magnetlås. Stämmer det?
    Kanske någon vet var man köper dom billigast? (det är ju inte en billig grej direkt, och det behövs en del....)

• Svar på tråden magnetlås för lådor och skåp. Någon som provat?
  • Skytten75

Låter intressant. Puffar

• Muppmamma

Vi har sånna. De är jättebra!!! Går att "stänga av" vilket är bra t.ex om man grejar mycket eller när barnen blir stora. Vi köpte 2 paket med vardera 4 spärrar i varje, bra att ha en magnet i "reserv" att öppna med. Dyra men bra!

• millan1977

Oj, nu blev jag nyfiken! Vart hittar man såna??

• Trottoarbonden

vi har nu fått våra men blev lite besvikna då vi insåg att man måste borra rätt så djupt i dörrarna för att kunna montera. Känns inte jättebra, är lite rädda för att borra igenom. Muppmamma: några tips?

Svar på tråden magnetlås för lådor och skåp. Någon som provat?