• Angelica30

Present till fröken!

veckan som kommer nu är sista veckan för (min) favorit fröken hon ska gå i pension. Jag vill ge henne något eftersom hon betyder mer för mig än vad hon tror. Det är toksvårt att komma på något bara.
    Några förslag?

• Svar på tråden Present till fröken!
  • Pindus

vet du om hon har ngn hobby? trädgård? köpa ngn bok om det el ngn planta? smycken? nå fina örhängen?

• Busfröken blir mamma

gör något fint tillsammans med ditt barn...typ plantera en blomma, tomatplanta eller liknande.

lycka till // busfröken

( förlåt för de stora bokstäverna...orkar inte skriva om. )

• käck

Vet inte om det är fröken i skolan till dina barn, förskollärare på förskola (dagis) eller din fröken......men är själv förskollärare och har bl a fått presentkort på spa vin, div ljusstakar, godis i godisskål, blommor,halsband etc...man blir glad vad man än får. Vad gullig du är som köper present, alla gör ju inte det

• Busfröken blir mamma

haha...det blev visst inga stora bokstäver när jag väl postat det....jaja! Haha

• AnnaS84

Jag håller med Käck,...alla de saker hon skrev brukar gå hem. Men presentkort på spa är ju perfekt när hon går i pension.. :)

• Liten Svala

något som hon kan spara tycker jag. och så kan du faktiskt säga till henne att hon betyder mycket för dig.

käck: måste bara fråga om du tar illa upp för att alla inte köper någon present?

• Wilowa
    käck skrev 2007-04-24 17:08:27 följande:
    Vet inte om det är fröken i skolan till dina barn, förskollärare på förskola (dagis) eller din fröken......men är själv förskollärare och har bl a fått presentkort på spa vin, div ljusstakar, godis i godisskål, blommor,halsband etc...man blir glad vad man än får. Vad gullig du är som köper present, alla gör ju inte det
    Förväntar du dig presenter av föräldrarna? Jag tänkte eftersom du satte en sur gubbe i slutet av ditt inlägg.
    Om du gör det du alltid gjort, kommer du att få det du alltid fått.
  • piixelslyna
    käck skrev 2007-04-24 17:08:27 följande:
    Ursäkta? Varför den inställningen mot de som inte köper någon present? Det är väl inget krav för att få barnomsorg. "Ja, justdet, du måste köpa present till alla fröknar varje termin". Herregud, inte får jag present på mitt jobb heller.
    jag är skitsnygg!
  • Wilowa
    piixelslyna skrev 2007-04-24 21:36:38 följande:
    Ursäkta? Varför den inställningen mot de som inte köper någon present? Det är väl inget krav för att få barnomsorg. "Ja, justdet, du måste köpa present till alla fröknar varje termin". Herregud, inte får jag present på mitt jobb heller.
    Det räcker ju inte med en gång per år! Vissa föräldrar ger ju alla fröknar presenter inför varje lov ju! Sonen slutar nu till sommaren (dottern går kvar) och jag funderar på att köpa nått till dagiset istället! Typ nått spel eller någon bok, sonen ska få välja något.
    Om du gör det du alltid gjort, kommer du att få det du alltid fått.
  • Baby Ru

Ha ha jag kommer aldrig att köpa någon present till någon "fröken" inom barnomsorgen. De får ju lön!!!! Menar ni att det förekommer? Herregud... det hade jag ingen aning om! Verkar ju vettigare som Einstein skriver att köpa något till själva förskolan....

Svar på tråden Present till fröken!