Present till fröken!
veckan som kommer nu är sista veckan för (min) favorit fröken hon ska gå i pension. Jag vill ge henne något eftersom hon betyder mer för mig än vad hon tror. Det är toksvårt att komma på något bara.
Några förslag?
veckan som kommer nu är sista veckan för (min) favorit fröken hon ska gå i pension. Jag vill ge henne något eftersom hon betyder mer för mig än vad hon tror. Det är toksvårt att komma på något bara.
Några förslag?
Menar ni att om er och ert barns favoritfröken, som träffar ert barn dagligen ska sluta, tycker ni inte då det känns kul att ge någon liten present?
Det behöver ju inte vara något dyrt, bara mest symboliskt! Alla vet väl att barn tycker om att ge presenter? O vilken lycka att få ta med sig nånting fint och ge till fröken på hennes sista dag!
Som "fröken" får man ju en väldigt nära relation till barnen, man ses kanske 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan under flera år, sen helt plötsligt så ses man inte mer. Det är ju en stor grej för barnen! Klart man kan ge en liten present!
Tycker det känns som en tråkig bitter inställning med argument som "jag får ingen present på mitt jobb." och "de får ju lön" .
Herregud, personalen på förskolan träffar många gånger barnet mer av dess vakna tid än föräldrarna gör!
Jag förstår vad du menar. Givetvis är det ingenting man ska förvänta sig!
Det jag mest av allt reagerade på var kommentarer som "jag får ingen present på mitt jobb" och "Ha ha jag kommer aldrig att köpa någon present till någon "fröken" inom barnomsorgen, de får ju lön"
Snacka om att vara sniken!!
Däremot tyckte jag ditt förslag om att köpa något till förskolan, som kanske vid jul eller så var en jättebra idé! Men det kan man ju inte göra när det är någon som ska sluta!
Var ligger felet att visa uppskattning för att de gör ett bra jobb med ens barn? Knasigt tankesätt, för mig är det självklart att lämna ett bevis på uppskattning, men det kanske har att göra med att jag beundrar att de orkar med detta jobb som gör det möjligt för MIG att göra mitt jobb!!
Jag jobbar i vården och vi får ofta ett bidrag till kaffekassan vid jul, ngns bortgång etc.
Och går dessutom favoritfröken i PENSION som det handlade om nu, är det väl ännu mer rimligt? Jag ger mina anhöriga o vänner present när de går i pension också... det gör man EN gång.
Däremot tror inte jag att personalen FÖRVÄNTAR SIG det. Och jag skull heller aldrig ge dem ngt av den anledningen, bara för att jag själv vill...
För att svara på TS, så tycker jag att du ska höra dig för vad de andra föräldrarna ska göra! Det blir lätt en kapplöpning mellan föräldrarna. Inte om vem som ger den dyraste presenten, men ingen vill ju ge den sämsta och de som av någon anledning inte ger någon present får dåligt samvete. Dessutom har vi barnen mitt uppe i allt detta som ser vad de andra barnen ger fröken/fröknarna. Vips så har det blivit en klassfråga liknande den med utfykter i skolan! Skolorna får inte ta betalt för aktiviteter sedan nått år tillbaka, just för att vissa inte har råd och att det då är utpekande för barnen! ![]()