Vart ska man resa i Tunisien?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:26:10:
Nu är våran resa bokad. Blir till Turkiet, men kom gärna med åsikter om Tunisien ändå
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:26:10:
Nu är våran resa bokad. Blir till Turkiet, men kom gärna med åsikter om Tunisien ändå
Såklart man ska resa till Tunis och norra Tunisien. Det är mycket vackert. Rekommenderar även Hammamet.
Tack för alla svar
Jag röstade på Annat då jag tycker Tunisien var en av det sämsta resor jag gjort i hela mitt liv. Vi var till Sousse -03 å folket var så oförskämda å hemska. Försäljarna höll fast en å gick man inte in i deras små butiker fick man svärord på svenska efter sig. Maten var dålig å jag blev matförgiftad, blev inlagd på sjukhus när jag kom hem å gick ner 10kg på en vecka. Blääää..
Visst var det fint å varmt å skönt men skulle inte åka tillbaka om jag så fick resan gratis.
hotten: Vi vill åka någonstans där det fortfarande är någorlunda billigt att leva och handla. Vad var det som gjorde att du tyckte det var dåligt?
WiBa: Oj ja det lät inte som någon rolig semester. Skulle gärna bli av med 10kg dock Skämt åsido matförgiftning är inget roligt fy.
men påflugna försäljare och liknande får man räkna med i sådana länder, tycker inte det är några problem när man vet om det, och vill de vara otrevliga förlorar de inte kund, inte mitt problem, jag säger nej och går vidare. Märkt av när jag var i egypten hur man skall få vara mer ifred (särskilt som tjej) när man går i marknaderna, hade det mycket lugnare när jag hade långbyxor och täckta axlar (inegn urringning) samt täckte håret, än när jag hade kjol (knälång) och linne...
ProudWoman: Ja sånna försäljare är det väl på de flesta turistorter. Tyvärr.
Jag har varit i Tunisien och kommer INTE åka tillbaks. Var det sämsta resmålet jag någonsin varit på. Välj ett annat, är mitt tips.
Egypten däremot, det rekommenderar jag.
Men jag har varit i andra arabländer men Tunisien tog sitt pris på försäljarna. Dom var hårdhänta å höll fast en, dom skrek svär- och könsord på svenska efter en när man sa nej OCH jag hade lång byxor, täckta axlar å KAN säga nej!!!
Men det är min upplevelse av det hela.