• mitty

*Alla skriver om sina resultat på högskoleprovet.

Alla skriver om sina resultat på högskoleprovet.Men ser inte nåt jätte dåligt resultat . Är det inga som misslyckats totalt

Har aldrig gjort det själv,bara kul o höra hur ILLA det kan gå !!!

• Svar på tråden *Alla skriver om sina resultat på högskoleprovet.
  • Anova

En av mina bästa vänner har lyckats med att skriva 0.0. Nu läser hon på sin drömutbildning.
    Jag har som bäst skrivit 0.8, mycket pga att jag förlorar väldigt på läsförståenlsen (är dyslektisk). Jag läser till civilekonomprogrammet.

• IsaCMoJs

Jag har heller aldrig gjort testet för jag vågar inte slänga ut 300:- på något jag kommer att få 0.0 på, jag kan mycket men knappast det det är på provet

• Arla

Det är ju så att man kan ha några rätt och ändå få 0,0. När jag gjorde provet var det mellan 0-37 rätt för att få 0,0. Så skulle man medvetet försöka få 0,0 så måste man nog kunna rätt svar på många frågor för att kunna kryssa i fel svar. Är nog som på tipset, lika svårt att få alla rätt som att få alla fel. Alltid lyckas man ju få något rätt trots att man inte kan något om fotboll...

• Julienne

När jag skrev för ett antal år sen hade jag 0,7. Jag brukar skämta om det och säga att jag är mer än hälften så dum

• Lilla Linnéa

Törs inte göra det.

• Majken

Det tog mig flera år att våga komma till skott - jag var ingen stjärna varken i grundskolan eller gymnasiet men till sist gick jag dit efter en sömnlös natt - skrev - och trodde att jag skulle hamna på typ 0,5 - 0,8...
    Snacka om snopen när jag fixade till resultatet 1,2 (+ 0,5 i arbetslivserfarenhet = 1,7!!) Jag kom in på den utb. jag ville och min självkänsla växte rejält
    Syrran har skrivit 4 ggr och som sämst hade hon 0,5 men lyckades till slut uppnå 1,0

• yohanna

Jag brukar reta min syrra lite för det, hon skrev 0.5 och jag skrev 1.9

• Mistress

Jag skrev 1,2 för flera år sedan och skulle vilja göra om det för att kolla om man har lärt sig nåt, men det är dyrt för ett prov jag inte behöver. =)

• Glass

Mistress gör det på nätet. Gamla prov ligger ute och man kan till och med göra dem på tid om man vill!

själv har jag inte gjort något alls ännu

• vindvilja

Jag har skrivit det 4 gånger och första gången fick jag bara 0,4. Andra gången fick jag 0,6 tredje 0,8 och nu sist 1.4. (en ynka poäng från att få 1,5 argh) så det visar ju bara att man kan lära sig hur provet fungerar.
    Så första gången var jag urpuckad och nu sista gången rätt så smart. Tur att visdom kommer med åren...

Svar på tråden *Alla skriver om sina resultat på högskoleprovet.