• rainbowbrite

Hundförsäkring?!

Får min 8veckorsvalp på onsdag.. Vad ska man ha för försäkring? Vad kostar det? E det Agria som gäller?

• Svar på tråden Hundförsäkring?!
  • VikkeVire

Jag har min Bearded Collie försäkrad i IF (där har jag även alla andra djur också), tycker att de är jättebra. Hon har liv på 10 000:- och vet. vård kommer jag inte ihåg... men föräkringen kostar 1400:- om året för mej
    det bästa du kan göra är att ringa runt till olika föräkringsbolag och jämföra priser och förmåner

• Woppsiedaisy

Jag hade först agria, som är rätt dyra, bytte till IF som verkade bra men som visade sig vara det dyraste! Nu har jag Sveland och är väldigt nöjd med dom! Dom har bra priser, har även någon specialförsäkring om man försäkrar inom 4 månader.

• enlitenbitkaka

Agria var bäst och billigast när han var valp. Och med billigast menar jag i förhållande till vad man får. Nu räknas han inte som valp länge och vår årspremie har gått från 1680:-/år till över 3000:-/år... Dyrt men det är värt det!

Villkoren är fantastiska och jag har inte hitta så bra någon annanstans. Sen är många vterinärer direktlänkade till Agria och man kan få mycket hjälp med pappersarbete på plats om olyckan skulle vara framme.

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Xgirl83

Vi har IF, har dock aldrig behövt få ersättning än så jag vet inte hur de är att ha att göra med. Men det jag tycker är bra med dem är att de har en fast självrisk och sedan betalar man inget mer. Hos de andra brukar man få betala självrisk + en viss procent på hela beloppet.

Läs på lite och se vad som passar er osv. Det är inte alltid de billigaste är de bästa, de kanske täcker minst skador/sjukdomar också.

• Bill och Bull

Vi har Agria, du får bonus på andra försäkringar i Länsförsäkringar om du har den så för oss vart det inte så dyrt eftersom vi har alla försäkringar hos Länsförsäkringar.

• Cammmie

Jag har Agria på min vovve, får betala 150:-/månaden...

Svar på tråden Hundförsäkring?!