Hundförsäkring?!
Får min 8veckorsvalp på onsdag.. Vad ska man ha för försäkring? Vad kostar det? E det Agria som gäller?
Får min 8veckorsvalp på onsdag.. Vad ska man ha för försäkring? Vad kostar det? E det Agria som gäller?
Jag hade först Ebba försäkrad i Agria.. deras "valpförsäkring" man får nån rabatt första året.
Men sen efter 1 år så blev den försäkringen dyrast av alla jag kollat på
Så jag bytte till Folksam som jag haft till min förra hund. Dom är bra o det var aldrig några problem med ersättning när det behövdes!
Jag betalar ca 450:- / halvår..
If är riktiga krångelpellar att ha att göra med tyvärr. Bytte över till Agria.
Vi har folksam, fungerar jättebra, vår hund är allergisk mot något som finns i hundfoder.
(vad vet dem inte) Därför är vi inne rätt ofta med henne och hon ligger inne ibland flera nätter. Därför blir ju vet.kostnaden rätt hög. Men vi är nöjda för folksam tar den tyngsta biten.
Tror att vi ger 375:- i kvartalet. självrisken är 1200 om jag inte minns fel.
Min tik är försäkrad hos if men ska kolla upp vad det skulle kosta hos agria istället då man som SKK medlem får en viss rabatt.
Jag har agria plus extra på mina båda kineser eftersom den innehöll tandvård och kinesen har dålig tandstatus. Jag har haft nytta med den försäkringen då Amys valptänder inte lossna, det gick på 12 000 kr nu har jag precis varit i väg med Indras tänder och de kostade 7000 kr men jag har som sagt var bara behövt betala självrisken + 10 %.
Jag har Folksam på min bernerkille.
Jättemycket billigare än Agria & de har nästan exakt samma villkor.
hmm, lutar åt folksam känns det som..
Alexandra1983... såg ditt inlägg nu, vad kostar agria plus? Ska ju oxå få en kines ;)
Agria. Betaler 3200/år för min schäfertik.
Vi har Sveland. Har ingen erfarenhet av hur dom är när det sker skador själv eftersom min hund aldrig verkar bli dålig, men har bara hört gott från andra som råkat ut för skador och haft Sveland.
Agria är ju helt klart bäst om man vill ha allt täckt. Hos dom får man även ersättning för mediciner (som är dyrt och som man inte får ersättning för överallt) Man får tom ersättning för resan till veterinären!
Så när vi ska försäkra vår hund väljer jag helt klart Agria även om de är lite dyrare. När olyckan väl är framme så är dom billigast i slutänden eftersom att man får så mkt för pengarna man betalar.
Jag har AGRIA till min hund och till katterna föressten.
Det känns som att man får mest för pengarna hos dem och det är helt klart värt att betala lite mer.
hmm... jag vet inte riktgigt kan det vara 3000 kr någonting på ett år, för en kines.
Men ring och prata med dem, jag fick massor av hjälp när jag ringde och pratade med dem. Det säger priserna på en gång. Första året är det valprabatt om man är med i någon hundklubb tror jag det var sen efter 1 år så tror jag det blir dubbelt så dyrt men då kan man gå ner till bara agria plus eller agria bas.
Oki.. får ringa agria imorrn.. Man vill ju helförsäkra kines-juvelen.. ;)
Har Sveland på våran rottis o vi har varit nöjda med de hittills..
har Sveland som funkar jättebra...inte als särsklit dyra.. betalar 297 i mån för båda mina
agris , betalar ca 4500 för båda mina blandisar per år !
Jag har If till min sheltie. Jag är jättenöjd med dem. När min vovve fick en blodpropp och fick ligga på "sjukhus" i 4 dagar slutade den räkingen på 12326:-, jag betalade endast 2 070:-
Jag vet inte om jag minns rätt men det är något typ medicinen som inget annat bolag står för. Kanske inte är så i dagsläget men var så förr?!
jag betalar 1233:- / år
Vi har Agria plus extra till våran vovve (6 månader). Vi betalar ca 170 kr/ månad.
Jag har agria till min, betalar 800/halvår. Hade if förut, tyckte de var bäst eftersom dom har fast självrisk, alla andra bolag har självrisk + 10-15% av kostnaderna. Tyckte dock att if var så "lite hund", kändes inte som att man fick nån hjälp där, på agria har dom ju tfnveterinär man kan ringa, bra hemsida osv. Lycka till med vovven! :)