Inlägg från: Jessica24 |Visa alla inlägg
  • Jessica24

Tandsmycke?

Nej och jag vill inte ha heller.
    har så fina tänder att jag inte vill utsätta dom för hål mm, som tandsmycken kan medföra.

♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • Jessica24
    Pluppas skrev 2007-04-23 15:26:12 följande:
    Hur kan ett tandsmycke medföra hål?
    Det kan samlas smuts mm kring själva smycket och på sätt bilda hål på tanden.
    Svårare än så är det inte.
    Det är vad tandläkare sagt till både mig och några närstående vänner, då vi var intresserade av det i tidiga tonåren.
  • Jessica24
    Pluppas skrev 2007-04-23 15:31:14 följande:
    samlas smuts runt? det kommer väl inte mer smuts där än på de övriga tänderna...Nej, jag borstar mina tänder ordentligt... tror inte att det är någon fara faktiskt...

Naturligtvis borstar man väl sina tänder ordentligt oavsett om man har tandsmycke eller ej?!
    Men det är vad tandläkare säger som saken och dom har som sagt utbildning och vet vad dom talar om.

Tandsmycke innebär ju inte att man automatiskt får hål, däremot ökar risken markant oavsett tandborstning.

• Jessica24
    Pluppas skrev 2007-04-23 15:38:01 följande:
    Visst, säg att det ökar risken att få hål....Men det är väl bara att vara noga precis vid smycket då?Jag känner många som har eller haft tandsmycke, men vet ingen som fått hål pga det...
    Som jag sa; tandsmycke är inte = hål. Det ökar bara risken för att få det. Flört
Svar på tråden Tandsmycke?