Lånelöfte
Kan man få flera lånelöften? Alltså från olika banker?
Och när man ansöker om lånelöfte, måste man ha en bostad man söker för då, eller kan man bara ta ett belopp? Om ni förstår vad jag menar
Kan man få flera lånelöften? Alltså från olika banker?
Och när man ansöker om lånelöfte, måste man ha en bostad man söker för då, eller kan man bara ta ett belopp? Om ni förstår vad jag menar
Så ni kollade vad maxsumman som ni fick låna var?
Vi tänkte nämligen ansöka om lånelöfte på nätet, så jag vill ha lite koll på allt sånt här innan eftersom vi inte har nån bankman att prata med där och då
Jo ett lånelöfte räcker helt klart, jag bara undrade om man KAN få lånelöften från flera
Okej
Får man fråga vilken bank ni valt?
Okej
Ja vi funderar på Nordea eller Länsförsäkringar eftersom vi redan har konton och så där, men samtidigt så verkar SEB ha lägre räntor. Svårt det där
Tack!
Vi ska göra vårt bästa, förhoppningsvis är Nordea måna om oss som kunder, vi har nästan allt utom vårt bolån hos dem och min sambo är förmånskund
Sophie: Tack för tipset!
Bör man göra det innan man ansöker om lånelöfte? Dum fråga kanske, det kanske är självklart att man ska göra det
Tänkte eftersom vi tänkte ansöka om lånelöfte via nätet, då kan det ju kanske vara trixigt att spela ut bankerna mot varandra? Har du några tips på hur man gör?
Jag har verkligen superdålig koll på det här känner jag
Mia83: Ja, vi har bestämt oss för att vi ska gå direkt till våra två banker och höra med dem, första mötet är inbokat nästa fredag!
snigelina: Tack!
Vi ska passa på att boka en tid för värdering av vår nuvarande bostad också, jag vet inte vad som är mest spännande