• Heidy

Låter ni syskon ärva skor av varandra ?

Ja som frågan lyder, får era barn ärva skor av varandra. Vi har köpt kavat, pax och diverse andra hyfsade skomärken till sonen. Vinterkängorna från kavat tycker jag gott att lillasyster skulle kunna få ärva bla, men så fick jag höra att man inte skall låta barn ärva skor av varandra av nån anledning, typ fötterna växer olika eller vad det var. Tycker detta är en ekonomisk fråga och undrar vad som kan gå snett om man struntar i detta och låter lillan ärva skor från sin brolla ändå. Hur gör ni andra ?

• Svar på tråden Låter ni syskon ärva skor av varandra ?
  • Stiina

Ja, iallafall de första åren. Då sliter de ju inte på skorna så mycket. Köper även begagnade till barnen.

• AMH

Men det beror väl på hur gammalt barnet är också. När om är små går dom ju inte så mycket. Lite skillnad när dom är 3-4 år och nöter ut dom på ett annart sätt. Min minsta kommer få ärva en del skor dock inte alla.

• digimax

efter vad jag har hört så kan det skada ryggen med,om man går i skor som redan är ingångna eftersom alla människor går olika.
    Mina killar ärver inte varandras skor.

• Stora

jo men det handlar om skor som är snedgågna och då talar vi om större barn. Mina barn har kanske haft sina skor ett ½ år innan de växt ur dem och då är de som nya....

• williewillie

Nej, här ärvs inga skor..inte bra..

• tifo80

Mina har inte gjort det för dom sliter så på sina skor men hade dom varit fina så absolut.

• utstuderad

Nej mina barn får inte ärva varandras skor, jag köper nya till dem och får dra in på något annat om det behövs.

• Miafialoppenkorv

ja,så länge de är hela och fina!

• kengru

Stora, vet inte riktigt var du har dått den informationen ifrån, men "fot-läkaren" (kommer inte på vad det egentligen heter) som kollade på vår sons fötter sa att det gällde alla skor från det att barnet börjar gå.

• digimax

Förstår inte hur man kan vilja ha beg skor överhuvudtaget?

Svar på tråden Låter ni syskon ärva skor av varandra ?