Inlägg från: trollsanna |Visa alla inlägg
  • trollsanna

Aloe Vera!!

Här är en till som dricker Aloe Vera. Kanske inte så konstigt då jag också är distrubutör.

Jag har själv jättesvårt att dricka den, tycker det smakar äckel men dess egenskaper är så bra att jag tvingar i mig den ändå. Jag bli piggare och får i mig alla vitaminer osv. plus att min mage fungerar bättre. Det man inte ska glömma när man dricker drycken är att även dricka mycket vatten under dagen. Då fungerar den bäst.

• trollsanna

Aloe Verans egenskaper går inte ihop med fluor. Man vill utvinna så mycket som möjligt av Aloe Verans egenskaper och då kan man inte blanda den med fluor. Så är det. Finns dokumenterat.
    Ang tandkrämen så är den bra för tandkött bla.
    För mig som ofta kan få små sår/blåsor i munnen tycker jag att aloe verans tankräm är jättebra. Aloe Vera är ju helande. Men jag har även fluorsköljning hemma som jag tar ibland. För jag tror nämligen att just för själva tanden så behövs fluor.

Tänk att det ska vara så olika i olika länder det här med fluor. I en del länder tror man det är farligt och i andra ofarligt. Vi i Sverige är uppvuxna med fluor. Kommer ihåg ''fluortanten''. *skratt*

• trollsanna

Jag ska se om jag har dokument jag kan få tag på så kan jag skicka dom till dig. Det är i USA som dom framställer produkterna och även forskar om det. Jag har själv bara hört Forever själva säga att dom kommit fram till det i sin forskning och att det finns forskningsresultat. Så tyvärr har jag inga dokument här hemma.

Blev själv väldigt intresserad av att få ta del av deras forskning eftersom jag säljer deras produkter.

Det man har testat är att blanda fluor och aloe vera. Man har sett att tandkrämen inte blir lika bra med flour i. Man vill utvinna så mycket av aloe verans egenskaper.
    Men det kan ju vara likadant för fluortandkrämen. Att den tandkrämen fungerar bättre utan aloe vera. Fast det har jag ingen aning om så det törs jag inte uttala mig om.

• trollsanna

CeciliaBa

Jag förstår dig helt och hållet. Speciellt med det yrket du har så måste man ha bevis.
    Tack för den här tråden så vill jag också ha bevis så jag inte säger fel saker till mina kunderna.

Hur som hälst så tycker jag om producterna jättemycket och skulle aldrig kunna sälja dom om jag inte tyckte dom var bra.
    Men den här tandkrämsfrågan var verkligen intressant.

Jag återkommer om jag får fram något mer angående tandkrämen.

Svar på tråden Aloe Vera!!