• Kokos Kajsa

Färg på dörr/runt fönster på gult tegelhus??

Vi funderar på att måla om men behöver tips ang. färg.

Nu har vi mörkbrunt runt våra fönster samt ytterdörren samt vitt övriga trädetaljer.

Bilder hade varit TOPPEN!

• Svar på tråden Färg på dörr/runt fönster på gult tegelhus??
  • Kokos Kajsa

Funderat lite på mörkrött men e lite rädd för att jag tröttnar snabbt då det börjar bli lite väl poppis med röd ytterdörr... Men kanske det blir rött ändå.

Fler tips?

• aktuelle

har sett ett fint hus i gult tegel.. brukade inte märka det förut, men nu har de målat om med mörkrött runt fönstrerna och har lagt till endel detaljer i svart snirkligt smide (bland annat uppe på en balkong) och det passar jättebra med teglet

• Kokos Kajsa

aktuelle: tack för tipset. Svart smide låter dock inte som min stil. E mer rak i smaken. Har dock funderat lite på att måla svart och vitt men vet inte om jag vågar eller om det blir snyggt...

• aktuelle

Kavaten : jag gillar grått och retro och grafiskt, men det passade himla bra med huset i fråga :) du har ingen bild på huset? :)

• Kokos Kajsa

vänta ska leta upp bild.

• Kokos Kajsa

Nu har jag lagt bilder i mitt galleri.

• aktuelle

precis samma färg som tegelhuset jag menade. skulle vara fint om ni målade mörkrött runt fönsterna och så målade ni det där träet (som nu är i vitt..) i grått :)

• Kokos Kajsa

Jo jag e mest inne på vitt faktiskt men jag måste ju ändå ha dörren i en annan färg eftersom vitt på vitt inte blir så bra...

Svar på tråden Färg på dörr/runt fönster på gult tegelhus??