• Anonym (lina)

Kan man "känna" på magen att man är gravid?

Vet att det tar ett tag innan magen börjar synas men kan man "känna" på den att man är gravid? Ex. att det blir hårdare...

Jag som är lite kurvig över magen kanske har svårt för det, men ni andra? Har magnen kännts annorlunda i början av grav. än vanligt? Dvs. innan den börjat synas...

• Svar på tråden Kan man "känna" på magen att man är gravid?
  • Anonym

Jag känner mig hård på sidorna men inte mitten under naveln, vet inte om jag är gravid...

• Anonym (lina)
    Anonym skrev 2007-04-23 23:48:18 följande:
    Jag känner mig hård på sidorna men inte mitten under naveln, vet inte om jag är gravid...
    Jag är hård alldeles precis under naveln men ingen annanstans så jag tar inte det som ett gravtecken för min del

Planerar ni barn?

----
    Anyone else? Någon mer?
  • Anonym

Ja vi planerar barn, har testat idag på BIM-4 och det visade ingenting.

• Anonym (lina)
    Anonym skrev 2007-04-24 00:16:19 följande:
    Ja vi planerar barn, har testat idag på BIM-4 och det visade ingenting.
    Inga andra symptom heller?
  • Teskedsmamman

Eftersom man inte kan känna livmodern innan ca vecka 11 så är det ganska svårt att känna på magen att man är gravid. Livmodern kommer fört upp ur bäckenet då. Däremot blir många svullna i tarmar osv varpå magen blir större och lite spänd så kan man ju känna det... men det kan ju finnas andra förklaringar till det....

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.28) BF - 070723
  • Anonym (lina)
    Teskedsmamman skrev 2007-04-24 00:30:27 följande:
    Eftersom man inte kan känna livmodern innan ca vecka 11 så är det ganska svårt att känna på magen att man är gravid. Livmodern kommer fört upp ur bäckenet då. Däremot blir många svullna i tarmar osv varpå magen blir större och lite spänd så kan man ju känna det... men det kan ju finnas andra förklaringar till det....
    Tack för dem fina faktan Vi planerar inte ens barn så jag nojjar mig nog bara...har blivit så svullen de senaste veckorna bara trots att jag inte äter mer än vanligt osv. men det är säket ingenting.
Svar på tråden Kan man "känna" på magen att man är gravid?