• CaMi

Kalorier = points?

Är det någon som vet hur många kcal 1 points är?

• Svar på tråden Kalorier = points?
  • presens konjunktiv

Om du menar  viktväktarpoints så är det inte så enkelt. De beräknas utifrån en kombination av fett och kalorier.

Den som säger att man inte kan köpa kärlek, kan aldrig ha hört talas om hundvalpar.
  • CaMi

Jo, det var det jag menade. Men går det inte att räkna ut? Jag har ingen koll på hur många points man ska äta, visst är det kanske kring 20 beroende på vad man väger. Och för att gå ner i vikt ska man ju äta ca 1200-1500kcal per dag tror jag? Kan det ungefär stämma att det går kring 60kcal per point då kanske?

• presens konjunktiv

Nej, det går inte att säga på rak arm. Om du har två saker som innehåller lika många kalorier, men den ena har 2 gram fett och den andra har 6 gram fett, så är det olika många points i dem.

Den som säger att man inte kan köpa kärlek, kan aldrig ha hört talas om hundvalpar.
  • HeddaBigBum

... och i USA räknas fiber in också. Ju mer fiber, desto mindre point (upp till ett visst antal gram fiber alltså, efter det är det ingen faktor längre)...

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • CaMi

Okej... Då får jag väl tjorva med kcal istället för points... Verkar nämligen inte som att pointskalkulatorn sälj längre på viktväktarnas hemsida.

• magnus07

Antal Points i 100g = (kalorier/60) + (fett/9)

• CaMi

magnus07: TACK SÅ MYCKET! Tänkte väl att det borde att gå att räkna ut på NÅGOT vis!

Svar på tråden Kalorier = points?