• Pallas Athena

Dopmiddag - matförslag?

Vi ska ha dopmiddag och jag behöver hjälp med idéer på vad vi ska bjuda på då! Vi ska ha färskpotatis till och huvudrätten bör vara billig men ändå relativt lätt att laga då den ska göras till ca 50 personer!
    MEN den ska göras mjölkfri, så inga recept med ost tack, men övriga kan jag förhoppningsvis ersätta eventuella mjölkprodukter med mjölkfria alternativ!
    Några idéer..?

• Svar på tråden Dopmiddag - matförslag?
  • Pikku Enkeli

Det kanske är vanligt och tråkigt, men kallskuret som typ skinka, kalkon och rostbiff är ju enkelt. Och man kan göra supergoda potatissallader med färskpotatis.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • Linda365

Köp hela laxsidor och kör i ugnen,marinerade eller bara på saltbädd,passar utmärkt till färskpotatis.Lite goda kalla såser till det typ romsås,aioli,pikant osv.
    Eller gör det ännu enklare och köp hela varmrökta färdiga i butik.

• micra

Exotisk planka...ca 60-75 :- per person
    Blandat kött, kyckling,fisk,kex, frukter m,m
    du bestämmer ...jättegott

• Pallas Athena

micra: Ojdå! Det var lite väl dyrt för en sådan middag.. Jag vill helst inte ha dyrare än 20 kr/pers, men kan tänka mig att fixa det hela själv för att få det priset.

• Zanet

Kassler är alltid gott. Passar kanske bättre till potatissallad. Dessutom kan du servera ris till.

• Blåklocka

Kycklingspett som serveras kalla. Sedan kan man göra någon god vitlökssås till och servera tillsammans med sallad.

• Hayzel

På vårt dop hade vi marinerat kött som vi sen grillade (i vårt fall hade vi älgkött) med svampsås..otroligt gott, speciellt när det var mitt i vintern! Vi fick hjälp med att göra marinaden..vet faktiskt inte vad den innehöll, för receptet är hemligt..men nåt spanskt var det i varje fall!

Svar på tråden Dopmiddag - matförslag?