Lön i England
En lön på 68000 pund per år, hur är det? Bra? Dåligt? Ok?
En lön på 68000 pund per år, hur är det? Bra? Dåligt? Ok?
hej på dig,
jag bor i England och jag kan säga att det är en suverän lön!! Och det är inte så mycket dyrare här heller. Kent är ett väldigt fint county och ligger ju rätt nära London så visst kan hus etc nog vara rätt dyrt där...
Lycka till och välkomna hit!
Bra betalt men boende är DYRT!
Min make bor och jobbar i England och det är helt OK, tror att skatten i den nivån är ca 40 procent men sen tillkommer council tax och kanske något mer.
Fast jag vet ingenting om England, förutom att det är snordyrt där. Jag vet inte hur deras skatt ligger, var sjukvård kostar (jag har diabetes), vad dagis kostar etc. Jag har varit i London vid ett tillfälle och det jag minns mest är att det är snordyrt.
Boendet är dyrt, sjukvård är nog OK med din makes jobb. Kan nog ingå i hans anställningsvillkor.
Ska du också jobba där i såfall, för annars kan ni ju vänta med dagis? Tills dess det är dags för Primary School, annars är kostnaderna lite olika beroende på olika faktorer.
Sjukvård är gratis men man kan betala för privat försäkring så har man mindre väntetider osv.
Dagis betalar man ca 4pund/timmen.
Mat är egentligen ungefär samma som här och så mycket mer att välja på men boende är dyrt så räkna med 10 000kr/mån minst.
Vet du om det finns sidor som typ www.hemnet.se i England också? Så man kan kolla runt lite....Eller om man kan hitta hyresrätter på någon sida....
Jag är engelsk. Flyttade till Sverige för 5 år sedan och jag tycker 68000 pund låter en jätte bra lön. Kostnader är ungefär samma för mat, kläder osv. Boende är dyrare och barnomsorg men man betala mindre skatt så det är inte så stor skillnad till slut.
Lycka till om ni flytta!