• Anna Paulita

Lön i England

En lön på 68000 pund per år, hur är det? Bra? Dåligt? Ok?

• Svar på tråden Lön i England
  • Anna Paulita
    ily skrev 2007-04-24 19:55:01 följande:
    Men då är det suveränt! GRATTIS!!Skall ni flytta dit? Var någonstans är jobbet?
    Alltså, det är inte alls säkert. Men min sambo håller på att snackar med ett företag just nu. Vi får se lite hur det går. Lönen är ju inte allt, men det är klart att en årslön på nära en mille lockar.

Staden heter Sandwich och ligger i Kent, jag googlade på namnet men jag fick inte upp jättemycket info tyvärr.
  • Anna Paulita
    MamaMuu skrev 2007-04-24 19:35:11 följande:
    vaddå skulle han få ut nästan 80 000 i lön varje månad innan skatt?
    Ja.
  • MamaMuu
    Anna Paulita skrev 2007-04-24 19:58:24 följande:
    Ja.
    Ja men då säger det la sig själv att det är en bra lön.
  • MollyMax

hej på dig,
    jag bor i England och jag kan säga att det är en suverän lön!! Och det är inte så mycket dyrare här heller. Kent är ett väldigt fint county och ligger ju rätt nära London så visst kan hus etc nog vara rätt dyrt där...

Lycka till och välkomna hit!

• humma

Bra betalt men boende är DYRT!
    Min make bor och jobbar i England och det är helt OK, tror att skatten i den nivån är ca 40 procent men sen tillkommer council tax och kanske något mer.

• Anna Paulita

Fast jag vet ingenting om England, förutom att det är snordyrt där. Jag vet inte hur deras skatt ligger, var sjukvård kostar (jag har diabetes), vad dagis kostar etc. Jag har varit i London vid ett tillfälle och det jag minns mest är att det är snordyrt.

• humma

Boendet är dyrt, sjukvård är nog OK med din makes jobb. Kan nog ingå i hans anställningsvillkor.
    Ska du också jobba där i såfall, för annars kan ni ju vänta med dagis? Tills dess det är dags för Primary School, annars är kostnaderna lite olika beroende på olika faktorer.

• ily

Sjukvård är gratis men man kan betala för privat försäkring så har man mindre väntetider osv.

Dagis betalar man ca 4pund/timmen.

Mat är egentligen ungefär samma som här och så mycket mer att välja på men boende är dyrt så räkna med 10 000kr/mån minst.

• Anna Paulita

Vet du om det finns sidor som typ www.hemnet.se i England också? Så man kan kolla runt lite....Eller om man kan hitta hyresrätter på någon sida....

• artie

Jag är engelsk. Flyttade till Sverige för 5 år sedan och jag tycker 68000 pund låter en jätte bra lön. Kostnader är ungefär samma för mat, kläder osv. Boende är dyrare och barnomsorg men man betala mindre skatt så det är inte så stor skillnad till slut.
    Lycka till om ni flytta!

Svar på tråden Lön i England