• Balouu

Någon som varit gravid men därefter inte lyckats bli gravid igen och dessutom gjort kontraströntgen där det konstaterats att det är "stopp" eller annat fel??

Jag ska som sagt på kontraströntgen i mitten av maj. Jag blev gravid förra året i september, men som dessvärre slutade i MA när jag var i vecka 8. Jag har härefter inte lyckats bli gravid jigen och nu har läkaren remitterat mig vidare för att göra spolning av äggledaren/kontraströntgen. Detta för att läkaren sen ska kunna remittera mig vidare till IVF och insemination.

Jag blir lite konfundersam då jag tidigare har pratat med en annan läkare som inte ansåg att jag skulle genomgå kontraströntgen och att det inte var lönt eftersom jag lyckats bli gravid innan.

Men hur är det egentligen? Finns det någon som varit gravid och kanske fått MA och därefter gjort en kontraströntgen där man konstatera att det är stopp i äggledarna eller något annat fel?

Jag tror ju inte att det är några fel på passagen i mina äggstockar då jag, som jag redan påpekat, varit gravid. Det skulle vara att det nu efter MA:et har stoppat igen då? Någon som vet eller har varit med om detta själv? Känner mig lite orolig för att det nu skulle vara några fel på äggledarna. Fattas väl bara det också...

Kram kram

• Svar på tråden Någon som varit gravid men därefter inte lyckats bli gravid igen och dessutom gjort kontraströntgen där det konstaterats att det är "stopp" eller annat fel??
  • nennnes

hej :) jag gjorde en kontrast röntken (minns de gjorde ont!)efter jag fick reda på att jag var gravid ena dagen och hade fått ett missfall andra dagen..., vid kontrast röntken visade det sig att det var min ena äggledare som var lite blockerad men inget allvarligt, men min uppfattning var att det rensades ur och öppnade upp alltihopa ...för simsalabim så månaden efter vart jag iallafall gravid. lycka till

Svar på tråden Någon som varit gravid men därefter inte lyckats bli gravid igen och dessutom gjort kontraströntgen där det konstaterats att det är "stopp" eller annat fel??